|
|
|
|
|
|
1.5 milyon kişiyle fuar rekoru kırıldı
Eylül ayı sonunda başlayan ve on gün süren Paris Motor Show'u 1 milyon 460 bin kişi gezdi. Ziyaretçi rekoruna imza atan fuarda şirketler 130 bin adet sipariş aldı. Darısı 19 Kasım'da başlayacak Auto Show 2004'e...
Domates, patatesle ağır sanayi hamlesi olmaz
Otomotiv sektörü getirilen yeni vergilerle sarsıldı. Hükümet, Özel Tüketim Vergisi'ndeki (ÖTV) oranları 7-9 puan arasında artırdı. Böylece orta sınıftaki otomobiller yaklaşık 2 milyar lira zamlanmış oldu. Tabii bu olayın fiyat kısmı... Ancak esas sancı yatırım tarafından kaynaklanacak. Çünkü Türkiye'deki sürekli değişen vergi sistemi, yabancı sermayeyi ürkütüyor ve başka ülkelere kaçmasına neden oluyor. Otomotiv sektörü de topyekün yıllardır bunu anlatıyor. Geçtiğimiz hafta yapılan toplantılarda hükümetin aldığı bu kararın sektörü olumsuz etkileyeceği konuşuldu. Gözümüze çarpan önemli notları hatırlayalım isterseniz...
* Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Durak, büyük ihraç potansiyeline sahip otomobiller ve hafif ticari araçların iç pazarda aşırı vergilerle kısıtlanmasının otomotiv sanayinin rekabet gücü açısından çok önemli bir darbe oluşturduğunu söyledi. Çekim merkezi olalım
* Durak, Türkiye'deki otomotiv sanayinin yabancı yatırımların çekim merkezi olabileceğini, ancak pazarda mutlaka istikrarlı bir büyümenin sağlanması ve büyük ölçekli yatırımların özel olarak teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Durak, sahip olunan üstünlüklerle kısa vadede 1 milyon adet üretim ve 700 bin adet ihracat ile orta vadede 1.5 milyon üretim ve 1 milyon adet ihracat yapılabileceğine işaret ederek, yılda 1.5 milyon üretim hedefinin 480 bin sürekli istihdam ve 15 milyar dolar ihracat sağlayacağını, ancak KOBİ'ler ile birlikte en az 5 milyar dolarlık yeni büyük yatırımın gerekli olduğunu ifade etti. Hükümet teşvik sağlamalı
* Yeni ve büyük yatırım fırsatlarının risklerle tehlikeye atılmaması gerektiğine dikkat çeken Durak, sektördeki hedeflere ulaşmak için hükümetten 3 beklentileri bulunduğunu söyledi. Durak, bunların büyük projelere sağlanacak yatırım indirimi ve bu oranların yatırım miktarlarına göre artırılması ile ürün geliştirmenin yanı sıra istikrarlı, sade ve adil bir vergi sistemi olduğunu kaydetti.
* Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayii İhracatçıları Birliği (TAYSİB) Başkanı Erkut Özerman da, Türkiye'nin 10 yıl sonra 500 milyar dolar ihracat hedeflediğine işaret ederek, "Bu durumda otomotiv ihracatının da 10 yıl sonra 80 milyar dolara gelmesi lazım. Türkiye, 10 yıl sonra ihracatta 500 milyar dolara gelecekse bunu domates, patates veya konfeksiyon ile yapacak hali yok. Bunu ağır sanayi ile yapabilir'' diye konuştu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|