|
|
Ziraat Bankası'ndan emekliye kolaylık
Sayın Refik Durbaş, 3 Kasım 2004 tarihli SABAH gazetesinde yer alan yazınızda yaşadığınız soruna ilişkin olarak Bankamız tarafından gerekli araştırmalar yapılmıştır. Bankkart'ınızı ATM'de kullanamayışınızın, kartınızın arkasında yer alan manyetik bandın bozulmuş olmasından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Yeni kartınız, bir süredir yurt çapında yürüttüğümüz kart değişim projesinin bir parçası olarak tüm Türkiye'de ve dünyada milyonlarca işyerindeki alışverişlerinizde nakit yerine kullanabileceğiniz, aynı şekilde yurt dışında Maestro (Mastercard) üyesi olan tüm ATM'lerden Ziraat Bankası'ndaki hesabınıza erişerek paranızı çekebilmenize olanak sağlayan yeni BANKKART olarak basılmaktadır. Sektör genelinde, banka kartlarında son kullanım tarihi ile Bankamız vadesiz tasarruf hesapları ile ilişkilendirilmiş kartlarda vade uygulaması yoktur. Kartlar, çok uzun bir süre kullanılabilmekte ve her vade sonunda kartın yeniden basılması, müşterimizin şubelere gidip kartını almak zorunda kalması gibi durumların önüne geçilebilmektedir. Öte yandan, emekli maaşlarının yattığı hesaplarla ilişkili olan kartlarda, Emekli Sandığı, SSK ve BağKur tarafından zorunlu kılınan ve emekli maaş ödemelerine aracılık yapan tüm bankalarda geçerli olan bir yıllık hesap geçerlilik kontrolü uygulanmaktadır. Bankamızca bunun kaldırılması ve emekli kartlarında da herhangi bir geçerlilik süresi olmaksızın kullanıma açık olması için her üç kurum nezdinde de girişimlerde bulunmuş, ancak olası kötü niyetli kişilere karşı gerek ilgili kurumların ve gerek emeklilerin menfaatleri düşünüldüğünden şimdilik sonuç alınamamıştır. Sonuçta bankamızca emekli mudilerimize şubelerine başvurarak kartlarının geçerlilik sürelerini uzatmaları gerektiğine ilişkin mesaj yayınlanmakta ve mağduriyet yaşanmasının önüne geçilmeye çalışılmaktadır. ZAFER DEMİRARSLAN (T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Daire Başkanı) LÜTFİ COŞKUN ÖZEK (Genel Müdür Yardımcısı)
|