İstanbul'da taksilere yeni model
İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ve otomobil üreticileri, yeni bir taksi modeli belirlemek ve taksi işletim sisteminin iyileştirilmesi için biraraya geldi..
Büyükşehir Belediyesi'nin Merter'deki binasında gerçekleşen toplantıya, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mesut Pektaş, Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan, APK Daire Başkanı Cengiz Güngör ve İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Silahyürekli ile ToyotaSa Satış Pazarlama A.Ş, Renault-Mais A.Ş, Ford Otomotiv San. A.Ş, KARSAN Otomotiv Sanayi Ticaret A.Ş ve Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş temsilcileri katıldı.
Pektaş, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul'da yeni bir taksi modeli ve taksi işletim sistemi belirlemek amacıyla biraraya geldiklerini söyledi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın ''konunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını'' istediğini vurgulayan Pektaş, gelişmiş teknolojiyle tüm taksilerin bir kontrol merkezinden izlenilmesi için çalışmalarının devam ettiğini bildirdi.
''Boş taksilerin kent trafiğini aksatmaması için araçların serbest dolaşımlarının kaldırılması gerektiğini'' dile getiren Pektaş,''yeni bir işletim ve kalite modeli geliştirmeye çalıştıklarını'' kaydetti.
Pektaş, ''yeni taksi modeli ve işletim sisteminin geciktirilmeden makul bir süre içinde tamamlanacağını ve bir yıl içinde İstanbul trafiğinde projenin hissedilir hale geleceğini'' sözlerine ekledi.
ÖTEKİ KONUŞMALAR
Bozdoğan da, Beşiktaş ve Bakırköy'deki ''taksi cep'' uygulamasına tüm ilçelerde geçileceğini söyledi. Cengiz Güngör de, ''taksilerin serbest dolaşımının kaldırılması, yeni modelin konforlu ve ekonomik olması, taksici esnafının eğitilmesi gerektiğini'' bildirdi . İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkan Yardımcısı da olan Mustafa Silahyürekli ise ''İstanbul'da son 10 yılda taksici esnafına yönelik 2 binin üzerinde gasp olduğunu ve 40 taksicinin öldüğünü'' kaydetti.
Silahyürekli,'' bu nedenle yeni taksi modeli belirlenirken önceliğin can güvenliğine verilmesinin önemine'' işaret etti. Otomobil üreticisi firmaların temsilcileri ise ''yeni modelin klima, ABS, geniş bagaj kapasitesi gibi donanımlarının olması gerektiğini, bunun yanında yaygın servis ve ucuz yedekparça sağlanması konusunda hemfikir olduklarını'' söylediler.
''Şoför ve yolcu arasında bir bölme olması, yol bilgisayarıyla harita ve yol bilgilerinin takip edilmesi'' yolundaki önerileri de not alan temsilciler, ''taksicilerin araçların ikinci el satılabilir olmasına dikkat ettiklerini'' de vurguladılar. Konuşmalardan sonra toplantıya, basına kapalı olarak devam edildi.
|