Tesisi robotla donattı, günde 400 bin ürünü adrese yolladı
Ekol Lojistik, 40 milyon dolarlık yeni yatırımla robotların kullanıldığı full otomasyon sistemine geçti. Şirket şimdi 400 bin ürünü adrese yolluyor.
Globalleşen dünyada artık bir ürünün iyi üretilmesi veya iyi pazarlanması yeterli değil. Şirketler ürünlerinin en hızlı şekilde tüketiciye ulaşmasını istiyor. İşte bu noktada devreye giren lojistik sektörü de artık sadece nakliye veya depolama hizmeti olmaktan çıktı. Hizmet ağı, ürünün ham madde olarak alınıp işlendiği fabrikadan, tüketiciye teslim edildiği zamana kadar geçen tüm aşamaları kapsıyor. Türk lojistik sektöründe faaliyet gösteren Ekol Lojistik, yerli-yabancı birçok şirkete sipariş hazırlamadan faturalamaya, dağıtımdan etiketlemeye kadar birçok alanda hizmet veriyor. 100 bin metrekarelik kapalı alana sahip 'Orkide' adı verilen tesiste, robot teknolojisiyle binlerce kargonun el değmeden katogorilere ayrılıp, etiketleniyor. 2003 yılında devreye giren ve 40 milyon dolara mal olan sistemle binlerce üründen oluşan farklı siparişler, 24 saat içinde 400'den fazla dağıtım noktası için hazırlanıyor, etiketleniyor ve dağıtılıyor. Hem zaman hem de iş gücünden tasarruf sağlayan sistem, sadece Boyner Grubu için 40 binin üzerindeki farklı sepetten binlerce farklıürünü siparişe hazır hale getiriyor ve dağıtımını yapıyor.
3 TRİLYON $'LIK PAZAR Ekol Lojistik CEO'su Mehmet Nalbantoğlu, uluslararası birçok şirketin günlük 400 bin farklı ürünü için lojistik hizmet verdiklerini ifade ederek, bilgi teknolojisinin getirdiği avantajları iyi kullandıklarına dikkat çekti. Nalbantoğlu, Türk lojistiğinin Avrupa Birliği (AB) sürecinde sektör olarak değer yaratacağını ve marka olacağını belirtti Nalbantoğlu, şunları söyledi: "Önümüzdeki 10 yıl lojistik yılı olacak. Türkiye, sahip olduğu avantajlarla 3 trilyon dolarlık dünya lojistik pazarından daha fazla pay almaya başlayacak. Dünya ülkeleri milli gelirlerinin yüzde 8 ile 10'unu lojistiğe harcıyor. Türkiye'de pazarın büyüklüğü 20 milyar dolar ve her yıl büyüyor." 'Lojistik üssü olacağız' Türkiye'nin gelecekte lojistik üssü olmaya aday ülke olduğunu vurgulayan Mehmet Nalbantoğlu, Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan coğrafi konumun sektör için stratejik önemine işaret etti. Nalbantoğlu, Türkiye'nin lojistikte gerekli teknolojik altyapıyı ve kaliteyi yakaladığının da altını çizdi.