Yabancı ortağı Danone'den ayrılınca Hayat Su'yu da bırakan Sabancı Holding, 1 yıl sonra yeniden su sektörüne giriyor. Yeni kaynak suyu önce damacanada satılacak.
2003 sonunda Fransız ortağı Danone ile yolları ayırırken Hayat Su'yu da satan Sabancı Grubu, su sektörüne bu kez yüzde yüz kendi sermayesiyle giriyor. Böylece 2003 sonunda su pazarından çıkan Sabancı Holding'in Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer'in "Biz ortağımız Danone'ye markalarımızı satarken, yoğurt, su ya da süt sektöründen çıkıyoruz demedik" sözleri de doğrulanmış oluyor. Sabancı Grubu, su sektörüne yeniden girerken eski ortağı Danone Su'dan Adnan Eren'i transfer etti. Yılbaşında Adapazarı yolunda bir kaynağı satın alan Sabancı Grubu, suyu öncelikle damacana ambalajlarda satacak. Grup, kendi markasıyla satacağı yeni kaynak suyunu 2 Kasım Salı günü düzenleyeceği bir toplantıyla tanıtacak. Su sektörüne yeniden girme kararı, geçtiğimiz günlerde "önceliğimiz otomotiv ve perakende" diyerek Winsa'yı satan ve grubu yeniden yapılandıran Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın hamlelerinden biri.
SUYUN PEŞİNDELER Öte yandan büyük grupların su sektörüne ilgisi de Türkiye'de son birkaç yılın gelişmesi. Yaklaşık büyüklüğü 500 milyon dolar olan su pazarında hijyen kurallarına uygun dolum yapan işletmeler bu pazarın yarısını oluşturuyor. Doğal Kaynak ve Maden Suyu Üreticileri Derneği (SUDER) verilerine göre Türkiye'de ambalajlanmış su pazarı Marmara Bölgesi'nde yoğunlaşıyor. Bu bölge Türkiye toplam su pazarının yüzde 50'ye yakınını elinde bulunduruyor. Türkiye'de kişi başına düşen yıllık ambalajlı su tüketimi 80 litre, Avrupa'da ise ortalama 120 litre.
Dev holdingler suyun peşinde Yaşar Holding - Pınar Su Anadolu Grubu - Turkuaz Koç Holding - Tat Kalabak Suyu Nestle - Pure Life Sabancı - ?