70 yıl önce İstanbul'da kurulan, Yunanlı Sarantis Kozmetik, Hunca ile birlikte STR8 adlı erkek parfümünü Türkiye genelinde satmaya başladı.
Cumhuriyet'in ilk yıllarında İstanbul'da kurulan Yunanistan'ın önde gelen kozmetik şirketlerinden Sarantis 70 yıl sonra doğduğu yere döndü. Hunca Kozmetik ile güçbirliği anlaşması yapan Sarantis Kozmetik, STR8 adlı erkek parfümü ve deodorantlarını Türkiye'de satışa sundu. Özellikle Doğu Avrupa'da kuvvetli ve geniş dağıtım ağları olan Sarantis Kozmetik'in 2003 yılı cirosu 232 milyon Euro düzeyinde. Dün işbirliği çerçevesinde basının karşısına çıkan Hunca ve Sarantis yetkilileri şirketin 48 yıl önce İstanbul'dan Yunanistan'a taşındığını belirtirken Sarantis'in Dış Ticaret Direktörü George Koletsos, "Türkiye'ye dönmek bizim için çok duygusal bir anlam taşıyor" dedi. Koletsos; Türkiye'nin, Sarantis'in başarısının ve mirasının bir parçası olduğunu ve Hunca Kozmetik ile birlikteliklerinin mutluluk verici olduğunun da altını çizdi. Hunca Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Vekili TuncerHunca, Avrupa Birliği ile başlayan entegrasyon sürecinde aile, kültür, tarih ve düşünce tarzı bakımından birbirine çok benzeyen bu iki şirketin uyumu yakaladığını ifade ederken, Hunca Kozmetik Genel Müdür Yardımcısı Osman Güneri de bugün 30 milyon dolar olan cirolarını, 2007'de 100 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini ve Sarantis Kozmetik ile gerçekleştirdikleri bu anlaşma ile Avrupa'nın kapılarının kendilerine açılacağına inandıklarını söyledi. İki şirketin Türkiye'de STR8'in satışına başlamadan önce bir pazar araştırması yaptığını dile getiren Sarantis Pazarlama Direktörü Niki Siropoulou da Türk erkeği ile Yunan erkeğinin birbirine benzer bir çok yönünü olduğunu tespit ettiklerini dile getirdi. Hunca Kozmetik tarafından ithal edilmeye başlanan STR8 adlı parfümün parekende satış fiyatı 20 milyon lira olarak belirlenmiş durumda.