|
|
|
|
|
|
Artık öğrenci ders anlatıyor
6 ilde 100 okulda başlatılan yeni müfredat öğrenmeyi öğretiyor. "Öğrenci merkezli" eğitim gelecek yıl bütün okullara yayılacak.
İpek Su elindeki modelde arkadaşlarına kalbi ve işlevlerini anlatıyor. Bir gün önce yapılan görev dağılımında organlarımızdan "kalp"i anlatmak onun payına düşmüş. Gece doktor babasından öğrenmiş kalp nedir, nasıl çalışır, işlevleri nelerdir? Şimdi de sınıfın ortasında öğrendiklerini kendisini kocaman gözleri ile dinleyen arkadaşları ile paylaşıyor. Sinem'in anlatacağı organ ise beyin. O da akşam annesinin yardımıyla ansiklopedide "beyin" bölümünü okumuş, notlar almış ve sınıfa anlatıyor.
"ÇOK EĞLENİYORUZ" Onlar Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yıl 6 ilde ve 100 pilot okulda başlattığı yeni müfredatın uygulandığı okullardan Kocaeli Yahya Kaptan İlköğretim Okulu'nun 2. sınıf öğrencileri. Öğrenci merkezli olarak tanıtılan ve öğrencilerin katılımına, araştırmasına dayanan yeni müfredat ilk olarak bu okullarda deneniyor ve uygulanıyor. Önümüzdeki öğretim yılında ise müfredat tüm okullarda uygulanacak. Yeni müfredat ile ilgili öğretmenlerin sıkıntıları olsa da öğrenciler hallerinden son derece memnun. Okula isteyerek geldiklerini anlatan öğrenciler, "Artık derslerde sıkılmıyoruz, oyun oynar gibi derslerimizi işliyoruz ve çok eğleniyoruz" diye konuşuyor.
ARAŞTIRMACI ÖĞRENCİ Sistemin öğrencinin araştırmacı yönünü ortaya çıkardığını ve derslerin öğrenci katılımını sağlayarak daha aktif geçtiğini söyleyen öğretmenler de yeni uygulamadan memnunlar. Ancak onların sıkıntısı değişen ders kitaplarının hâlâ okullara gelmemesi ve sınıfların çok kalabalık olması. İkinci döneme kitapların yetiştirileceğini söyleyen öğretmenlerin elinde yalnızca Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından değiştirilen Hayat Bilgisi, Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe ve Sosyal Bilgiler dersleri için hazırlanan öğretim programı yer alıyor. Bu programda da yalnızca konu başlıkları bulunuyor. Bu nedenle internetten ve ansiklopedilerden araştırma yaparak dersleri çeşitlendirecek konu bulmak zorunda kalan yine öğretmenler oluyor. Yeni müfredat öğrencinin araştırmacı yanını ortaya çıkarmayı, ezber ile değil, öğrenerek bilgi sahibi olmalarına dayanıyor. Bunun için de öğrencilerin konuları ansiklopedilerden, internetten öğrenmesi gerekiyor. Öğrencilere gibi konularda bilgi verilmesi ve bu sistemlerin kullanılması, derslerin görsel olarak desteklenmesi, projeksiyon sistemleri ile ders anlatılması planlanıyor. Ancak bunlar için okullarda bilgisayar laboratuarları bulunması gerek.
ARAŞTIRACAKLAR AMA Araştırma için en önemli kaynak olması beklenen internet ne okullarda ne de öğrencilerin büyük kısmının evinde bulunmuyor. Okullarda ise bilgisayar laboratuarlarından söz etmek çok zor. Bilgisayarlar idarecilerin odalarında, birçoğu da internete bağlı değil. Kent merkezinden beldelere ve köylere gidildiğinde ise "araştırmacı öğrencinin" işi zorlaşıyor. Örneğin Kocaeli Suadiye Beldesi İlköğretim Okulu'nun 28 kişilik 3. sınıfında evinde ansiklopedi olan öğrenci sayısı iki. Yalnız bir öğrencinin evinde bilgisayar var, o da internete bağlı değil. 37 kişilik 4. sınıfta ise öğrencilerin 11'inin evinde ansiklopedi bulunuyor.
Pervin KAPLAN-HABER MERKEZİ
|
|
|
|
|
|
|
|
|