kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Maliyet katili Carlos milli kahraman oldu
Maliyet katili Carlos milli kahraman oldu
Birleşseler dünyanın dördüncü büyük otomotiv üreticisi olacaklar
Beş yılda borçları sıfırladı

Japonya'da milli kahraman oldu

Nissan CEO'su Ghosn, zarardaki şirketi 5 yıl içinde diriltti. Başarılı yönetici, halk kahramanı oldu.

Önümüzdeki yıl Renault'nun başına geçmeye hazırlanan Nissan CEO'su Carlos Ghosn başarısı sayesinde Japonya'da milli kahraman seçildi. Zarardaki şirketi devler arasına sokan Lübnan asıllı yönetici o kadar çok seviliyor ki, Cumhurbaşkanlığına adaylığını koyması bile istenmiş. 2

***

Maliyet katili Carlos milli kahraman oldu

İflasın eşiğindeki Japon Nissan'ı 68 milyar dolar ciro yapan bir dev haline getiren Ghosn, karizmatik kişiliği ile Japonlar'ın milli kahramanı seçildi. CEO, 2005'te Renault'nun başına geçecek.

1999 yılında 19 milyar dolar borcu olan ve gelişmiş ülkelerdeki pazarlarda sürekli pazar payı kaybeden Nissan, Carlos Ghosn'un göreve gelmesiyle 2004'te yıllık geliri 68 milyar dolar olan bir şirket haline geldi. 5 yıl önce Fransız Renault'un Nissan'ın yüzde 44'lük hissesini 5.4 milyar dolara almasından sonra Japon Nissan'ın CEO'luğuna getirilen Ghosn, otomotiv dünyasının en parlak yöneticisi olarak anılıyor. BusinessWeek Dergisi'nin kapak konusu yaptığı Nissan CEO'su Ghosn, özellikle maliyetleri düşürmesiyle tanınıyor. 'Maliyet katili' lakabı verilen Ghosn'un en belirgin özellikleri ise 7 gün 24 saat iş disiplini ile çalışması, belirlediği hedeflere sıkı sıkıya bağlı olması, planlarını en ince detaylarına kadar hesaplaması ve çalışanları en üst düzeyde motive etmesi olarak sıralanıyor. Bir kaç hafta önce Lübnan Cumhurbaşkanlığı adayları arasında adı geçen Nissan'ın 50 yaşındaki başarılı CEO'su Ghosn, 2005 yılının nisan ayında Renault Başkanı Louis Schweitzer'ın yerine göreve getirilecek.

Popülaritesi artıyor
Detroit'ten Stuttgart'a kadar birçok otomotiv yöneticisinin gıptayla baktığı Ghosn, başarıyı adeta bir mıknatıs gibi çekiyor. Bunun yanısıra karizmatik kişiliği ile de ön plana çıkan Ghosn, 5 yıldır Japonya'da olmasına rağmen tükenmek üzere olan bir şirketi dirilterek yeniden devler arasına soktu. Bu da onun ülkenin en popüler kişilerinden biri olmasını sağladı. Hatta Ghosn, ülkenin milli kahramanlarından biri oldu. 1990 yılında Michelin lastiklerinin Kuzey Amerika bölümünün başında olan Ghosn, kariyerinin her aşamasında bu nitelikleri ile başarıyı yakalamış. 1996 yılında Renault'da 3.6 milyar dolarlık maliyetleri düşürme projesi ile 'maliyet katili' unvanını alan Ghosn, parlak kariyerini Renault'nun Nissan'ın hakim hissedarı olmasından sonra Japonya'da da sürdürdü. Çin'de yatırım hazırlıkları içinde olan Nissan'ı Japon pazarında Toyota'nın ardından ikinci büyük otomotiv üreticisi konumuna getiren Ghosn, hiç bir zaman tek yönlü ve part time bir yönetici olmadığını dile getiriyor. Renault ve Nissan'ın sessizce ve derinden teknolojik olarak bir işbirliğinde olduğunu ifade eden uzmanlar, bu Fransız-Japon ortaklığının özellikle Ghosn'un başarılı projeleri ile hayata geçirildiğini vurguluyor. Uzmanlar, her iki şirketin yıllık toplam 5.4 milyon araç satışı gerçekleştirdiğine işaret ederek, iki şirketin birleşmesi durumunda dünyanın dördüncü büyük otomobil üreticisinin şekilleneceğinin altını çiziyor. Ancak iki şirketin yetkilileri de şu anda böyle bir birleşmenin gerçekleşmesinin zor olduğunu belirtiyor.

Turbo yönetim şekli
Ghosn'un üretim ve kalite konusunda sıkıntı yaşayan Canton fabrikasına el atmasından sonra son sekiz ayda 5 yeni model üretimi yapıldığını söyleyen Nissan ABD Başkan Yardımcısı Dave Boyer, Ghosn stili yönetimin tıpkı turbo motor gibi işlediğini belirtti. Ghosn, 2004'te gelirleri yüzde 8 artırarak 68 milyar dolara, net kârı ise 4.6 milyar dolara taşıdı. 5 yıl önce 19 milyar dolar borç ve zayıf satış rakamları ile neredeyse iflasın eşiğine gelen Nissan'ın kurtuluş reçetesini yazan Ghosn'un 2005 yılı satış hedefleri hiç kimseyi şaşırtmıyor. Morgan Stanley analistleri, 49.7 milyar dolarlık piyasa değeri ile Japon otomotivinin ikinci büyük oyuncusu olan Nissan'ın gelirlerini yüzde 6, satışlarını ise yüzde 9 oranında artırmasını bekliyor. Nissan'a yeniden seksi bir kimlik kazandıran Ghosn, özellikle sport coupe modeli 350Z ile hayli iddialı olacağını düşünüyor. Ghosn, yaratıcılığı geliştirerek, segment yaratan araçlar üretmenin pazarı ateşleyeceğini ifade ediyor.

FURKAN ALP

DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Oto fiyatları 1 yıl öncesine döndü!
 Renault'dan çocuklar için yaya güvenliği kampanyası
 Peugeot bayilerinde '407' özel gecesi
 Pirelli'nin yeni kış lastiği Türkiye'de satışta
 Yeni S40'la çıtayı bir kademe yükselttiler
 Suzuki 20'nci yılını kutladı
 Otomobil tercihinde söz artık çocukların
 Renault, 12 şanslı kişiyi F1 eğitimine götürecek
 Dacia Logan'a 11 bin sipariş
 Phaeton'un tasarımcısı Skoda'ya hayat verecek
 Ralli pilotu olmak isteyenlere müjde
 Seat Cup'ın 7'nci yarışı İzmir'de
 Daihatsu'lar artık Shell yağ kullanacak
 Vade yeniden 4 yıla çıktı aylık taksit miktarı düştü
 2005 model Skoda Fabia makyaj geçirdi, satışa çıktı
 Shell akademiden 13 bin kişi mezun
 Onda 225 beygirin gücü var!
 Modanın başkenti yıldızları buluşturdu
 6 Türk de Milano'daydı
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
İranlı kadınlar devrim yaptı
Otomobil...
ALİ SAYDAM
Yaşasın Emilie geliyor
Nerdeyse 8 aydır yazıyorum: "Şu...
Kibele gibi 'doğal' doğum yaptıracaklar
Kibele gibi 'doğal' doğum yaptıracaklar
Batı'lı doktorlardan oluşan Kibele adlı sivil toplum örgütü, yüzde 90...
Minik Beyza 'eylül'le savaşını kaybetti
Minik Beyza 'eylül'le savaşını kaybetti
8 aylıkken balkondan düştü. 2 yaşında yandı. İki kazada eylül ayında...
Birinci meydan muharebesi
12 yıl sonra ilk kez bir ABD Başkanı, TV'de rakibiyle kozlarını...
Bomba ihbarı ikinci kez Yunan uçağını indirtti
ABD'nin New York kentine giden Yunanistan uçağı, bomba...
Bakandan itiraf: Belediye başkanları hapse girerdi
Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, "TCK'da çevre ile ilgili düzenleme...
DYP lideri Ağar: Kimi koruyorlar?
DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar, İstanbul Çevre Konseyi Federasyonu...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.