Kristallerin kraliçesi
Dünyanın en büyük kristal üreticisi olan Avusturyalı Swarovski şirketi, bir kadının elinde yeniden canlanmaya hazırlanıyor. Swarovksi ailesinin genç kuşak üyelerinden Nadja, kristalin moda ve dekorasyon alanlarına girmesini sağlayarak şirketin dünya çapındaki gerileyişine dur demeyi amaçlıyor. Texas'taki Southern Methodist Üniversitesi'nde okurken, Amerikalılar için kristalin fazla bir şey ifade etmediğini keşfeden Nadja, bu yüzden pahalı ürünler piyasasına girme kararı aldığını söylüyor. Kristali gündelik bir eşyadan, tanesi üç bin doları aşan kolyelere dönüştürmeye çalışıyor. Bu sayede şirketin düşüşe geçen grafiğini kurtarmayı hedefleyen Nadja, "insanların her zaman lüks ürünlere ilgili olduğunu" söylüyor.
109 YILLIK ŞİRKET Swarovski, 15 yıl öncesine kadar kristal sektörünün yüzde 75'ini elinde bulunduruyordu. Günde 200 milyon parça kristal işleyen şirket, şu anda Mısır ve Çek Cumhuriyeti'ndeki firmalar karşısında kan kaybediyor. 109 yıllık bir geçmişe sahip olan şirket artık, Nadja'nın getirdiği yeni vizyonun kötü gidişi engelleyeceği ümidiyle çalışıyor.
DIŞ HABERLER
|