|
|
|
|
Markaların tasarımcılarla buluşması
Seçimlerimizde beğenilerimizin yanı sıra 'marka' da çok önemli bir rol oynuyor. Bunun farkında olan bazı giyim firmaları tanınmış tasarımcılarla iş birliğine giderek ortak çalışmalara imza atıyor. İşte Cosmopolitan büyüteciyle markalı tasarımcılar.
Yazbukey - Hotiç Madonna'nın da tercihi Tasarımları Björk ve Madonna gibi dünya çapındaki yıldızlar tarafından kullanılan Yazbukey markasının yaratıcıları iki kız kardeş Yaz ve Emel, geçtiğimiz sonbahar-kış sezonundan beri Hotiç için ayakkabı, çanta ve aksesuardan oluşan bir koleksiyon hazırlıyor. Her ne kadar "tesadüfen" deseler de, Hotiç'le çalışmaları her iki taraf için de bilinçli bir seçim. Yazbükey bir arayış içindeyken, Hotiç de yurtdışından bir tasarımcı ile çalışmayı istiyormuş. Sonuç olarak doğru zamanda Hotiç'in kapısını çalmışlar. Sıfırdan başlayarak, bir buçuk ayda koleksiyonu tamamlamışlar. Kendi markalarında "uçuk şeyler" tasarlamalarına rağmen Hotiç için hazırladıkları tasarımlarda daha ticari düşünmüşler ama yine de kendi giymek isteyeceklerini, beğendiklerini yapmışlar. Yazbukey kardeşlerin Hotiç'le birliktelikleri kış sezonunda da devam edecek.
Arzu Kaprol - Network İki taraf için de çok keyifli Network'ün teklifiyle kendi tasarımlarının yanı sıra onlar için de çalışmaya başlamış Arzu Kaprol. Ünlü modacı, Türkiye'de markalaşma sürecini başarıyla yürüten Network markasını kendi tasarım kimliğine yakın bulduğu için bu teklifi kabul etmiş. Bu ortaklık, onun açısından büyük bir organizasyon ve bütçe yönetimiyle yüksek adette satılacak ürünler yapmak demek olduğu için ilk başta çok heyecanlanmış. Aynı şekilde Network açısından da dünya kriterlerinde bir koleksiyon oluşumu ve sonrasında da satışlara bunun çok olumlu yansıması ortaklığı daha da güçlendirmiş. Kaprol, Network'le ilgili birlikteliği için, "Her iki taraf için de keyifli olduğu sürece devam etmek doğru olacaktır" diyor. Arzu Kaprol kendi adına tasarladıklarıyla, Network için tasarladıkları arasında büyük farklılıklar olduğunu söylüyor. Kendi koleksiyonunda çok daha küçük bir hedef kitleye, sınırlı üretim adediyle çalıştığından kişiye özel tasarımlar hazırlıyor.
Ümit Ünal - Abbate Markaların güç birliği Kendi bir markayken, başka bir marka adına tasarım yapmak, bir fikirden ziyade bir zorunluluk olarak başlamış Ümit Ünal için. Abbate'yle yaşadığı süreci, özellikle satışa yönelik tasarım yapmaktan çok kendi çizgisiyle var olma mücadelesi veren bir tasarımcı için önemli bir güç olarak görüyor. Bu ortaklığın Abbate'ye tasarım-konsept ve derinlik, kendisine ise daha evrensel ve geniş düşünme yetisi kazandırdığını, iyi bir egzersiz olduğunu düşünüyor. Ünal, Abbate sayesinde kendi duygusal yaklaşımlarını dünya pazarı, stratejiler, marka kimlikleriyle birleştirmiş ve farklı bir enerji kazanmış. Ne kadar daha bu işbirliğini devam ettireceğini bilmese de, usta tasarımcı şu an için Abbate'nin kendisine ciddi bir güven ve güç duygusu verdiğini ve bu iş birliğinden mutluluk duyduğunu söylüyor. Abbate için tasarladıklarıyla, kendi adına tasarladıkları arasında müşteri ve ulaştığı adreslerle ilgili farklılıklar olduğuna inanıyor. Kendi müşterilerini konsept, Abbate müşterilerini ise moda, yenilik ve kalite anlamında cesur buluyor. Ona göre ortak yanları çok, ama biri kadın giyiminde kendini anlatma kaygısı taşırken, diğeri erkek giyiminde dünya markası olmak için çaba sarf ediyor.
Hakan Yıldırım - İpekyol Profesyonel bir evlilik gibi ITKIB vasıtasıyla İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın ile tanışan Hakan Yıldırım, artık günümüzde tasarımcı ve endüstrinin birlikte çalışması gerektiğine inanıyor. Kendi markasını yapan tasarımcıların aynı zamanda firmalar için koleksiyon yapmalarının yeni bir şey olmadığını söyleyen modacı, tasarımın ve tasarımcının öneminin yeni yeni anlaşıldığı bir ülkede olduğumuzu düşünüyor. Ona göre, İpekyol ne yapmak istediğini bilen, hedeflerini belirlemiş bir firma. Yaptığı işin başarısını gördükçe İpekyol'a daha çok bağlandığını belirtiyor ünlü tasarımcı. "Hakan Yıldırım ve İpekyol birlikteliği" ya da diğer bir deyişle profesyonel evliliğin devam etmesi en büyük dileği. Hakan Yıldırım'ın kendi adına tasarladıklarıyla İpekyol için tasarladıkları arasında ciddi bir fark var. İpekyol'da bulabileceğiniz bir ürünü Yıldırım'ın özel koleksiyonunda asla bulamazsınız.
|
|
|
|
|
|
|
|
|