kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Markaların tasarımcılarla buluşması
Markaların tasarımcılarla buluşması

Seçimlerimizde beğenilerimizin yanı sıra 'marka' da çok önemli bir rol oynuyor. Bunun farkında olan bazı giyim firmaları tanınmış tasarımcılarla iş birliğine giderek ortak çalışmalara imza atıyor. İşte Cosmopolitan büyüteciyle markalı tasarımcılar.

Yazbukey - Hotiç
Madonna'nın da tercihi
Tasarımları Björk ve Madonna gibi dünya çapındaki yıldızlar tarafından kullanılan Yazbukey markasının yaratıcıları iki kız kardeş Yaz ve Emel, geçtiğimiz sonbahar-kış sezonundan beri Hotiç için ayakkabı, çanta ve aksesuardan oluşan bir koleksiyon hazırlıyor. Her ne kadar "tesadüfen" deseler de, Hotiç'le çalışmaları her iki taraf için de bilinçli bir seçim. Yazbükey bir arayış içindeyken, Hotiç de yurtdışından bir tasarımcı ile çalışmayı istiyormuş. Sonuç olarak doğru zamanda Hotiç'in kapısını çalmışlar. Sıfırdan başlayarak, bir buçuk ayda koleksiyonu tamamlamışlar. Kendi markalarında "uçuk şeyler" tasarlamalarına rağmen Hotiç için hazırladıkları tasarımlarda daha ticari düşünmüşler ama yine de kendi giymek isteyeceklerini, beğendiklerini yapmışlar. Yazbukey kardeşlerin Hotiç'le birliktelikleri kış sezonunda da devam edecek.

Arzu Kaprol - Network
İki taraf için de çok keyifli
Network'ün teklifiyle kendi tasarımlarının yanı sıra onlar için de çalışmaya başlamış Arzu Kaprol. Ünlü modacı, Türkiye'de markalaşma sürecini başarıyla yürüten Network markasını kendi tasarım kimliğine yakın bulduğu için bu teklifi kabul etmiş. Bu ortaklık, onun açısından büyük bir organizasyon ve bütçe yönetimiyle yüksek adette satılacak ürünler yapmak demek olduğu için ilk başta çok heyecanlanmış. Aynı şekilde Network açısından da dünya kriterlerinde bir koleksiyon oluşumu ve sonrasında da satışlara bunun çok olumlu yansıması ortaklığı daha da güçlendirmiş. Kaprol, Network'le ilgili birlikteliği için, "Her iki taraf için de keyifli olduğu sürece devam etmek doğru olacaktır" diyor. Arzu Kaprol kendi adına tasarladıklarıyla, Network için tasarladıkları arasında büyük farklılıklar olduğunu söylüyor. Kendi koleksiyonunda çok daha küçük bir hedef kitleye, sınırlı üretim adediyle çalıştığından kişiye özel tasarımlar hazırlıyor.

Ümit Ünal - Abbate
Markaların güç birliği
Kendi bir markayken, başka bir marka adına tasarım yapmak, bir fikirden ziyade bir zorunluluk olarak başlamış Ümit Ünal için. Abbate'yle yaşadığı süreci, özellikle satışa yönelik tasarım yapmaktan çok kendi çizgisiyle var olma mücadelesi veren bir tasarımcı için önemli bir güç olarak görüyor. Bu ortaklığın Abbate'ye tasarım-konsept ve derinlik, kendisine ise daha evrensel ve geniş düşünme yetisi kazandırdığını, iyi bir egzersiz olduğunu düşünüyor. Ünal, Abbate sayesinde kendi duygusal yaklaşımlarını dünya pazarı, stratejiler, marka kimlikleriyle birleştirmiş ve farklı bir enerji kazanmış. Ne kadar daha bu işbirliğini devam ettireceğini bilmese de, usta tasarımcı şu an için Abbate'nin kendisine ciddi bir güven ve güç duygusu verdiğini ve bu iş birliğinden mutluluk duyduğunu söylüyor. Abbate için tasarladıklarıyla, kendi adına tasarladıkları arasında müşteri ve ulaştığı adreslerle ilgili farklılıklar olduğuna inanıyor. Kendi müşterilerini konsept, Abbate müşterilerini ise moda, yenilik ve kalite anlamında cesur buluyor. Ona göre ortak yanları çok, ama biri kadın giyiminde kendini anlatma kaygısı taşırken, diğeri erkek giyiminde dünya markası olmak için çaba sarf ediyor.

Hakan Yıldırım - İpekyol
Profesyonel bir evlilik gibi
ITKIB vasıtasıyla İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın ile tanışan Hakan Yıldırım, artık günümüzde tasarımcı ve endüstrinin birlikte çalışması gerektiğine inanıyor. Kendi markasını yapan tasarımcıların aynı zamanda firmalar için koleksiyon yapmalarının yeni bir şey olmadığını söyleyen modacı, tasarımın ve tasarımcının öneminin yeni yeni anlaşıldığı bir ülkede olduğumuzu düşünüyor. Ona göre, İpekyol ne yapmak istediğini bilen, hedeflerini belirlemiş bir firma. Yaptığı işin başarısını gördükçe İpekyol'a daha çok bağlandığını belirtiyor ünlü tasarımcı. "Hakan Yıldırım ve İpekyol birlikteliği" ya da diğer bir deyişle profesyonel evliliğin devam etmesi en büyük dileği. Hakan Yıldırım'ın kendi adına tasarladıklarıyla İpekyol için tasarladıkları arasında ciddi bir fark var. İpekyol'da bulabileceğiniz bir ürünü Yıldırım'ın özel koleksiyonunda asla bulamazsınız.
DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 Doğru giyinme tüyoları
 Arıza karakterlerin adamı
 Küçükyalılılar geçmişle buluşuyor
 Ev kadınları yelken başında
 Sosyoloji penceresinden devrim
 Haftanın Kitapları
 Gençleri bekleyen beslenme tehlikeleri
 Kanser hayatını değiştirdi
 Beslenme alışkanlığı çocuklukta oluşuyor
 Tıptaki yenilikler
 Bu liste size göreyse yaşlandınız demektir
 Kant Muğla'da anılıyor
 Altın Güvercin heyecanı
 Siyasi görüşümün durumunu size danışmak istiyorum Savaş Abi
 Ne zaman 'Gülben' desem köpeğim havlamaya başlıyor
 İnternet kafede antrenman yapıyorlar
 Romantik ve feminen kadın
 Olimpiyatların benzersiz öyküsü
 İzmir Hayvanat Bahçesi 150 bin ziyaretçi bekliyor
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Teşhiste geç kalmayın
Ne yazık ki her yıl yüz binlerce...
KENAN ONUK
Brahms'ın doğum günü senfonisi
Bu hafta da ünlü besteci...
ŞAFAK KARAMAN
Bu toprağın sesi türkülerimiz
İki haftadır sizlerden...
AYŞEGÜL ALDİNÇ
Hem nalına hem mıhına
Şarkıcınız, oyuncunuz, yazarınız,...
Akla meydan okuyan film
Akla meydan okuyan film
Fantastik sinemaya sempatisi olmayanlar için film bir kabusa...
Geleceği görmek ve bir hayat kurtarmak
Geleceği görmek ve bir hayat kurtarmak
Genç İspanyol sinemasından gelen yeni bir örnek...Yani onun tüm...
Neden bizde restoran rehberi yok?
Bir kentin yeme içme dünyasını sistemli biçimde...
Kenan benim şans meleğim
Genç oyuncu Zeynep Beşerler para değil, keyif aldığı için oyunculuk yaptığını...
Yarım asırdır "en"leri yazıyor
İlk baskısı 1955 yılında yapılan ve 17 Eylül'de 50'inci baskısıyla okuyucuların...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.