Hangi havayoluyla nereye uçmalı?
En sık karşılaştığım sorulardan birisi, filan ülkenin, feşmekan şehrini gideceğim en ucuz havayolu hangisidir? Buyur burdan yak. Bu soruya 'şak' diye verilecek cevap yok. En doğru olanı gidiş ve dönüş tarihlerinizi kesinleştirip, o parkurda uçan havayolları arasında araştırma yapmaktır. Bitmedi. Hava yollarının çağrı merkezlerini aradığınızda taleplerinize tam olarak cevap alamayacağınızı, promosyonlar konusunda sizi tam aydınlatmayacakları gerçeğini de göz ardı etmeyin. Dolayısıyla seyahat acentalarıyla kontak kurun, araştırmaları bu noktalardan da sürdürün. Zira bir havayolunu aradığınızda çağrı merkezi çalışanın size vereceği cevapla, acentadan alacağınız arasında en azından farklı alternatifler olabileceğini görebilirsiniz. Bu sebeple; uçağa bindiğinizde, sağınızdaki yolcunun başka ücretle, solunuzdakini değişik rakamla yolculuğa çıkmış olması sizleri yanıltmasın. Örneğin ABD'ye uçmayı planladığınızda elinizde çok imkan olduğunu unutmayın. Sadece ABD değil uzun uçuşların tamamında benzeri avantajlar söz konusu. En ummadığınız havayoluyla çok farklı bir ülkeye seyahat etme şansınız var. Hava yollarının oluşturdukları ittifak gurupları, ortak uçuş anlaşmaları topyekün olarak dünyayı ayağınıza serebiliyor. Kestireceğiniz bir biletle, -ki bazı havayollarıyla uzun uçuşlarda terminallerde biraz fazla zaman geçirmeyi göz almanız gerekiyor- uygun ücretle dünyanın en uç noktasına gitmeniz söz konusu. Ancak böyle bir uçuş için de yine çağrı merkezi ile seyahat acentası arasında kalmamak için araştırmaya devam edin. Hatta acentalar bu tarz uçuşlarda çok fazla önünüzü açmayabilir. Birden fazla acentada araştırma yapın, çağrı merkezini de aynı uçuş için iki defa arayın. Farklı sonuç alacağınıza siz de şahit olacaksınız. Hangi havayoluyla nereye uçma mevzusuna gelince. Özellikle tatil ağırlıklı ya da Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri gibi alışveriş ve turizm ağırlıklı uçuşlarda bu uçuş noktalarının milli hava yollarını tercih etmenin bazı avantajları söz konusu. Benzeri durum gidilen ülkenin milli havayolları için de geçerli. Eskiden olduğu gibi artık havayollarında etnik taşıyıcı unsurlar azalıyor. Fransız'ın Air France, Türkün THY, Alman'ın Lufthansa ile seyahat etmesi söz konusu değil. En azından yolcu profilinde bu değişimi görmek mümkün. Ücret, hizmet, kalite, servis gibi bireye direkt katkı sağlayan unsurlar ön planda; düşüncesiyle, ruhuyla bayrağını taşıyan havayoluyla seyahat etme dönemi ise geride kaldı.
|