|
|
|
|
Hitit Rallisi'nde zafer Serkan Yazıcı'nın oldu
Ankara Otomobil Sporları Kulübü (ANOK) tarafından düzenlenen Citroen 31. Hitit Rallisi'nde renkli görüntüler yaşandı. Hızlı olarak bilinen parkurda birinci sıraya Serkan Yazıcı yerleşti.
Türkiye Ralli Şampiyonası'nın beşinci parkuru olan Hitit Rallisi, büyük ilgi gördü. Genel klasmanda Serkan Yazıcı'nın birinci olduğu ralliyi, 58 otomobilden sadece 36'ı tamamlayabildi. Mobil ST Racing takımından Mehmet Besler-Özden Yılmaz ekibinin ikinci, Atölye Kazaz'dan Hakan Dinç-Okan Avcı'nın da üçüncü olduğu yarış, motor sporu tutkunlarını bir araya getrid. Özel etap uzunluğu 119.4 kilometre, normal etap uzunluğu ise 257.35 kilometre olarak belirlenen yarışta pilotlar; Güvenç, Başkent, Anok ve Karataş etaplarını iki kez turladı. Türkiye Rallisi'nin beşinci ayağı, sezonun üçüncü toprak yarışı olan Hitit Rallisi, hızlı parkuruyla biliniyor. 21 Ağustos Cumartesi günü 13:00'te Ankara Bilkent Otel'de başlayan yarışta araçlar, Güvenç etabını geçtikten sonra sırasıyla, Başkent, Anok ve Karataş etaplarını tamamladı. Hitit Rallisi'nin ikinci ayağı da 22 Ağustos Pazar sabahı 08:00'de başladı ve etapların bir kez daha geçilmesinin ardından saat 15:49'da Bilkent Otel'de sona erdi. Geçtiğimiz yıl takım arkadaşı Adnan Sarıhan'dan kurallara aykırı yardım aldığı gerekçesiyle Hitit Rallisi'nden ihraç edilen Serkan Yazıcı, bu yıl fırtına gibi döndü ve genel klasmanda birinci oldu. Opet Ford Motorsports takımı adına Focus WRC 02'yle yarışan Yazıcı-Can Okan ikilisi, toplam 8 saat 51 dakika 3 saniyelik parkur süresiyle yarışı ilk bitiren ekip oldu. Hatırlanacağı gibi geçen yıl Serkan Yazıcı'nın otomobili bir etabın finiş bölgesinde çalışmamış ve takım arkadaşı Adnan Sarıhan, Yazıcı'nın otomobilini kendi otomobiliyle iterek yardımda bulunmuştu. Önce üç dakika zaman cezası alan Yazıcı, daha sonra ihraç edilmişti. Serkan Yazıcı'nın ihraç edilmesiyle geçtiğimiz yılki Hitit Rallisi'nin galibi Adnan Sarıhan olmuştu.
PARKURU SEVİLİYOR Hitit Rallisi'ne N2 sınıfı 1600 cc standart motor aracıyla katılan ve kendi klasmanında üçüncü, genel klasmanda 20. olan Koray Murathanoğlu (27) ile yarıştan önce konuştuğumuzda bu parkurun pilotlar arasında sevilen bir parkur olduğunu söylemişti. "Hitit Parkur'u hızı kaldıran bir parkur" diyen Murathanoğlu, hıza dayalı bir spor yaptıkları için kendisi dahil bir çok pilotun bu parkurda yarışmaktan büyük zevk duyduğunu ifade etmişti. 2000 yılından beri motor sporları yapan ve Hitit Rallisi'ne düzenli olarak 4 yıldır katılan Murathanoğlu, "2000 yılında Citroen ekibindeydim. Daha sonra takımdaki bazı değişiklikler nedeniyle geçtiğimiz sezon; 2003 sezonunda, bir yıl ara verdim. Bu sene Fiat-Delta ekibi adına yarıştım" diye konuştu. Murathanoğlu, motor sporları arasında sadece ralliyle ilgilendiğini ve Formula 1 izlemekten çok da zevk almadığını söyleyerek bu sporu yaparken yaşadığı heyecanın daha farklı olduğunu ifade etti. Ralli'nin Formula 1 ve motosiklet sporlarından farkının "kurgulanmamış olması" olduğunu belirten Murathanoğlu, "Ralli uzun soluklu ve strateji gerektiren bir disiplin. Hem doğayla hem de otomobille mücadele ediyorsunuz. Bu nedenle sürprizleri bol, heyecanı daha farklı" dedi. Etap içinde bir çok değişik durumla karşılaşılabildiğini vurgulayan Murathanoğlu, "Rallide parkurlar değişir. Mesela Finlandiya parkuru dağlıktır, biz Kıbrıs'takine 'vıdı vıdı parkuru' deriz. Çünkü çok virajlıdır. Yani parkur değiştikçe yarışın heyecanı da değişiyor" diye devam etti. Rallilerde pilotajın da çok önemli olduğunu belirten Murathanoğlu, araçta meydana gelen ufak hasarların pilot ve co-pilot tarafından tamir edildiğini söyledi. Murathanoğlu, geçen yıl yarışlara katılamadığı için aradaki farkı kapatmak istediğini belirtti ve "Co-pilotum Hakan Gürel'le iyi bir ekibiz. Bu sene kendi sınıfımızda oldukça iddialıyız" dedi.
ÜÇ KADIN EKİBİ YARIŞTI Geçen dört yıl boyunca Türkiye Ralli Şampiyonası'nda "kadınlar şampiyonu" olan Zeynep Merkit-Begüm Özkan ekibinin bu yıl iki de kadın rakibi vardı. Hasibe Ayça Hasbay-Merve Hasbay ve Nisa Bozkurt-Havva Gürel'den oluşan iki yeni ekip, rallide tahmin ettikleri sonuçları aldılar. A6 sınıfında Citroen C2 GT ile yarışan Ayça Hasbay- Merve Hasbay ikilisi kendi klasmanlarında beşinci, genel klasmanda 31. oldular. Yarışa N2 klasmanında Fiat Palio 1.6 16V ile katılan Nisa Bozkurt- Havva Gürel ekibi ise klasmanlarında dokuzuncu olurken genel klasmanda 28. oldular. Geçtiğimiz dört yılın bayanlar şampiyonu Zeynep Merkit ve Begüm Özkan ikilisi bu geleneği sürdürdü. A7 sınıfında Peugeot 306 S16 ile yarışan Merkit-Özkan ikilisi, yarıştan önce kadınlar arasında birinci, genel klasman içinde ise ilk 25- 30 otomobilden biri olmayı hedeflediklerini söylemişlerdi. Tam da Merkit'in dediği oldu ve Peugeot ekibi, kadınlar arasında birinci, genel klasmanda 24. oldu. Türkiye'de kadın rallici denince akla ilk gelen isimlerden olan Zeynep Merkit, "Her geçen sene önümüzdeki araçlar biraz daha güçleniyorlar ama biz de o ölçüde tecrübe kazanıyor ve daha iyi yarışıyoruz" dedi. Hitit Rallisi'ni çok sevdiğini belirten Merkit, "İlk yarıştığımda parkura adeta vurulmuştum. Toprağın karakterini çok seviyorum" diye konuştu.
Elif Karadenizli - Nilay Toğrul MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|