kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Türkiye'yi göklere çıkaranlar

İç hatlarda tarifeli seferler için hazırlanan şirketlerden birisi de Atlasjet Hava Yolları. Sloganları ise 'Türkiye'yi göklere çıkaracağız.' Ancak, vaat ettikleri bir çok şeyi yerine getirmiş değiller. Ulaştırma Bakanlığı'na ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne verdikleri sözleri yerine getiremedikleri için bürokrasi cephesinde de sıkıntıya sebep oluyorlar. İç hatlarda tarifeli uçabilmek için 100 ve üzeri kapasiteli 5 uçak bulundurma şartı var. Atlasjet'in filosunda 5 uçak var, ancak hepsi yurtdışı charter yapıyor. Dolayısıyla gazetelere, televizyonlara ve açık alanlara verdikleri reklamlardaki iddialarını bu filoyla gerçekleştirme şansları yok. Hatta bir çok meydan için yaptıkları planlar da gerçekçi değil. Mesela Erzurum'a gecenin bir vakti uçmayı planlıyorlar. Yani buraya uçmak istemiyorlar. Sivas'a iki sefer yaptıktan sonra uçuşları durdurdular. Kars ve diğer trafiği az olan meydanlara yönelik uçuş planları da uçmamak üzerine kurulu. Halbuki Ulaştırma Bakanlığı sektörde sıkıntıya sebep olacak şekilde bir uçuş planı istemiyor. Açık ifadeyle trafiği az olan meydanlara öncelikle sefer yapılmasını istiyor. Fakat iç hat pazarına yeni giren Atlas, trafiği az olan meydanları tarifesine "uçulamayacak" şekilde koymuş. Ama Antalya, Bodrum, İzmir gibi noktalara diğer havayollarıyla çakışacak şekilde uçuş planı yapmış. Diğer taraftan iç hatlara sefer koyacak uçağı da yok. Ayrıca trafiği yoğun meydanlar için planlanan uçuşlar diğer hava yollarıyla çakışacağından başka sorunlarda gündeme gelecek. Belki de bu uçuşlar için izin alamayacak. Henüz filosunu da zenginleştirmiş değil. Böylece Ekim'- de geleceği ifade edilen uçaklar filoya katılana kadar Atlas iki uçakla Türkiye'yi göklere nasıl çıkaracak, bekleyip göreceğiz. Geçtiğimiz hafta Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu'nda sektörün ihtiyacı olan pilotların nasıl yetiştirileceği üzerine toplantı yapıldı. Bana göre devletin eliyle ve yaklaşımıyla ancak devletin kaynakları heba edilir. Varan'ın Ulusoy'un şoför ihtiyacı ile ilgilenmeyen devletin özel havayollarının pilot ihtiyacıyla da ilgilenmemesi gerekir. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı'nın yapacağı en hayırlı iş, özel sektöre özel kaynaklarla pilot yetiştirilmesinin önünü açmaktır. Bunun için iyi bir denetim ağı ve düzenleme yapması gerekir. Üniversite, yetiştireceği bir pilot için 35 bin dolar maliyet çıkarırken, özel sektörde bu rakamın en gerçekçi değeri 45-50 bin dolar civarında. Ayrıca bazı özel uçuş okullarında ibu rakamlar çok daha aşağılarda. Amerika'da ise 60 ile 170 bin dolar arasında değişiyor. Türkiye'de devlete ait kurumlar ve bazı özel şirketler bir şeyleri eksik yapıp maliyeti düşürüyor. Bakanlığın eğitim programı ve kriterleri çıkarıp sektöre çeki düzen vermesi gerekir. Güntay

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 THY Vakfı'nın paraları ne oldu?   / 08-08-2004
 THY'nin kabini değişiyor   / 01-08-2004
 THY'nin uçakları ve kafa karışıklıkları   / 25-07-2004
 Türkiye'yi göklere çıkaranlar   / 18-07-2004
 Hangi havayoluyla nereye uçmalı?   / 11-07-2004
 THY tek uçağa takıldı   / 04-07-2004
 Uzaya göç var da kalan biz miyiz?   / 27-06-2004
 İç hatlarda şirket sayısı artıyor ama...   / 20-06-2004
 Sektör büyüyor Airex küçülüyor   / 06-06-2004
 Uçağın içi değişiyor   / 30-05-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ALİ POYRAZOĞLU
İtiraf ediyorum
Evet, her şeyi açıklamaya karar verdim.
GÜNTAY ŞİMŞEK
Hostesler ayrı yatabilir mi?
Yazının başlığını okuyup,...
TURGAY NOYAN
Atasözlerimizde denize yer yok
Okurlarımızdan Atilla...
STELYO BERBERAKİS
Nitekim Geldi Çattı
Olimpiyat'ın açılışındaki gösteriler...
YASEMİN TAŞKIN
Alaçatı'nın Dar Sokakları
Bir yandan turizmi bir yandan...
FİKRET AYDEMİR
Güle Güle Günter Abi
AB'nin genişleme dalgasının mimarı...
REFİK DURBAŞ
Nobel'in gizemi
Alfred Nobel'in kurucusu olduğu ve...
Doğal enerji kaynağı ozon
Doğal enerji kaynağı ozon
Türkiye'de birkaç yıldır uygulanan "ozon terapisi", kanserden...
Tiroidin fazla çalışması tehlikeli
Tiroidin fazla çalışması tehlikeli
Aşırı kilo verme ya da alma, bacak şişmesi, aşırı terleme, gerginlik...
Sizin evde dırdır sorun yaratıyor mu yoksa çoktan alışkanlık haline mi geldi?
Bu tartışma çok konuşulacak. Uzun bir zamandır SABAH...
Futbolcuların sırdaşı kadın psikolog
Galatasaraylı futbolcular cinsellik de dahil bütün sorunlarını bir...
İstanbul "müze kent" olacak
Tarihi Yarımada, Haliç ve çevresiyle Beyoğlu'ndaki bütün eski binalar yeniden...
Çok tartışılan şampiyonluk
Geçtiğimiz hafta sörfte 'dünya şampiyonu Türk' olarak adından söz ettiren Bora...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.