kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Bu reklamlar niye güldürmüyor?
Reklamcıların işi çok zor
İşte Halit Kıvanç farkı
Alt Yazı
GAF oloji

Reklamcıların işi çok zor

Reytingleri ölçen AGB Anadolu şirketinin 27 bin hanede gerçekleştirdiği Veritabanı Araştırması, reklamcıların işlerinin giderek zorlaştığını gözler önüne seriyor. Bir kere, evlerdeki televizyon adedi artıyor. Bu durumda tüm aile fertlerini aynı kuşakta yakalama şansı giderek azalıyor. Son veriye göre tüm hanelerin yüzde 34'ünde, AB sosyoekonomik sınıfındaki hanelerin ise yüzde 63'ünde iki veya daha fazla televizyon bulunuyor. 2'den fazla televizyon sahipliğinde ise geçen yıla oranla yüzde 14'lük bir artış var. Ek televizyonların konulduğu oda tercihlerinde çocukların odasıyla, ebeveyn odası başa baş gidiyor. Üçüncü sırada ise mutfak yer alıyor. Bir de yeni teknolojilerle (kablolu TV, uydu alıcıları, dijital platformlar) kanal alternatifleri hızla çoğaldığı için zaten reklam kuşaklarıyla arası iyi olmayan kitleye ulaşmak giderek zorlaşıyor. Kanal alternatiflerini arttıran teknolojilere sahip hane sayısının bir yılda yüzde 25 artması da bunu belgeliyor. Bu arada DVD ve VCD kullanımının bir yıl içinde yüzde 93 artış göstermesi de televizyon reklamlarının izlenme oranlarını düşüren başlıca etken olarak yorumlanıyor. Görünen o ki, reklamcılar önümüzdeki yıllarda hedefi vurabilmek için daha sıkı talim yapmak zorunda kalacak.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Haberciler de şaka kurbanı   / 05-08-2004
 Bu görüntüyü yayınlamak şart mıydı?   / 04-08-2004
 Mankenleri halkın seçmesi doğru mu?   / 03-08-2004
 Ben yokken neler oldu   / 02-08-2004
 Ben yokken neler oldu?   / 02-08-2004
 Aman protokol hırsızlarına dikkat!   / 18-07-2004
 atv'de yaz transferlerine devam   / 17-07-2004
 Spor bülteni mi, futbol bülteni mi?   / 16-07-2004
 Futbol bülteni mi   / 16-07-2004
 İhaleyi almakla iş bitecek mi?   / 15-07-2004
ATİLLA DORSAY
Karanlık Sular: PrimeMax 19.15-21-15
Japon tarzı...
YÜKSEL AYTUĞ
Bu reklamlar niye güldürmüyor?
İki mizah ustasının kalem...
Sponsoru yok yine de yılmadı
Sponsoru yok yine de yılmadı
2004 'Görsel Sanatlar Olimpiyatı'nda ülkemizi heykel dalında temsil...
Şehvet düşkünü ve fazla çocuksu
Şehvet düşkünü ve fazla çocuksu
Kadife sesli tenor Luciano Pavarotti'nin göründüğü gibi kibar...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.