Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Elliatı dondurma sektörüne tanınmış firmaların girmesinin pazarı büyüteceğini, bunun da herkesin yararına olacağını belirtti. Pazarda lider durumunda bulunan Algida Türkiye'nin 1991 yılından beri faaliyet gösterdiğini söyleyen Elliatı, bugüne kadar 300 milyon eurodan fazla yatırım yaptıklarını ama henüz artıya geçmediklerini ifade belirtti. Türkiye dondurma pazarı kişibaşına tüketimin düşük olması ve yüksek büyüme potansiyeli taşıması nedeniyle yerli ve yabancı firmaların ilgisini çekiyor. 2003 yılı itibariyle 185 milyon dolar seviyesinde olduğu belirtilen tüm dondurma pazarında Algida Türkiye 100 milyon dolar ciro gerçekleştirmiş. Ellialtı 2004 yılı için pazarın büyüklüğünü 210 milyon dollar olarak tahmin ettiklerini belirtirken kendilerinin 115 milyon dolar ciro hedeflediklerini ifade etti. milyon açık olmak üzere 90 milyon litre seviyesinde olduğu belirtiliyor. Kişibaşına tüketim 1.2 litre ile ABD'deki 25 litre, İsveç'deki 13, İtalya'daki 9 litre ve Yunanistan'daki 4 litrenin çok altında. ABD ve Avrupa'da sadece yazları değil, kışları da dondurma tüketiliyor. Hazım Ellialtı gıda sektörünün önde firmlarından Ülker'in dondurma sektörüne girişini de pazarı büyüme açısından yorumlayarak tanınmış firmaların pazarda yer almasının faydalı olacağını şöyle anlatıyor: "Ülker gibi dağıtım ağı güçlü bir firma hangi pazara girse belli bir pay alacaktır. Bu dondurma için de böyle olur. Ülker gibi tanınmış markaların dondurmada rekabet etmesi markalı ürünlerin tüketimini artıracaktır. Bunun yanında reklam ve pazarlama harcamaları artacağı için toplam pazar da büyüyecektir. Bu herkesin faydasına olur."