Magic Life Center Genel Müdürü Başak Erel, Türkler'in tatillerini son dakikada planladıklarını belirterek iki yıl önce geliştirdikleri erken rezervasyon sisteminin iyi işlemediğini söyledi.
Geçtiğimiz günlerde Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TUYED) tarafından gerçekleştirilen "İç turizmde neler oluyor, neler yapılabilir?" konulu panele konuşmacı olarak katılan Başak Erel, Türkiye'de geliştirilebilecek ciddi bir iç turizm pazarı olduğunun altını çizdi. İç turizmi canlandırmak amacıyla iki yıl önce başlattıkları "Erken Rezervasyon" kampanyasının bu yıl iyi sonuç vermediğine değinen Magic Life Center Genel Müdürü Başak Erel sözlerine şöyle devam etti: "Tüketicilerde şubat ayından temmuz ayını düşünme anlayışı yerleşmediğinden erken rezervasyon kampanyaları beklendiği gibi gitmiyor. Türk müşteriler tatil planlarını son dakikada yapıyor. Önümüzü görüp, hedef belirlemek için müşteri sayısını öğrenme ihtiyacı duyuyoruz.
HEDEF 350 BİN KİŞİ Bu yıl 40 bini yerli turist olmak üzere toplam 350 bin tüketiciye tatil imkanı sunmayı hedefliyoruz. Yurtdışından gelen müşterilerimizin yüzde 60'ı, Türk müşterilerin ise yüzde 30'u tekrar Magic Life'ı tercih edenlerden oluşuyor. Fiyatlarımızı Euro bazlı belirlediğimizden müşteriler arasında fiyat açısından yerli-yabancı ayrımı yapmıyoruz. Tesislerimizde 7 gecelik bir tatil ailelere 2-3 milyar liraya mal oluyor. Taksitli ödemelerin 12 aya yayılması ailelere bir avantaj sağlıyor.Herşey Dahil sistemi de yüzde 50'lerden yüzde 70'e çıktı." Özel havayolu, acente ve otellerin iç turizmi geliştirmeye yönelik yeni planlarını, konu hakkındaki son rakamları ve bu rakamları artırmanın yollarını tartışan konuşmacılar, göz ardı edilen iç turizmde 6.2 milyar dolarlık bir pazar olduğuna değinerek, yerli turistin tatile çıkmasının önündeki tek engelin ekonomik olmadığını belirtti. TUYED tarafından yapılan araştırmada, "Elinize fazladan 20 bin dolar geçse ne yaparsınız?" sorusuna otomobil, ev, ev eşyası alırım gibi cevaplardan sonra tatile çıkarım diyenlerin yer aldığını anımsatan uzmanlar, iç turizmde son yıllarda yaşanan gelişmelerin sektörü canlandıracağına inandıklarını kaydetti.
ANI VADEYİ UZATACAK Türkiye'de iç pazarı etkileyen üç önemli değişim yaşandığına dikkat çeken Anı Tur Genel Müdür Yardımcısı Ali Rıza Kurtul, şöyle konuştu: "Birinci olarak özel havayolu şirketleri THY'ye rakip olarak pazara girdi. İkinci olarak Her Şey Dahil sistemi otellerin tümüne yayılıyor. Kredi kartıyla 4-6 taksitli satışlar da 12 aya kadar çıktı. Önümüzdeki yıl 24 aylık vadeler gündeme gelecek. Geçen yıl yaklaşık 250 bin kişiyi tatile çıkardık. Bu yıl 350 bin kişiyi tatile çıkartmayı hedefliyoruz."