Altın sektöründe dünya ikincisi olan Türkiye'nin gümüşte ilk 10 ülke arasında yer aldığını belirten Hakan Sezgin, yine de üretimin birkaç marka dışında atölye ağırlıklı olduğunu söylüyor. Ucuz işçilik konusunda özellikle Meksika, Tayland, Hindistan, Endonezya gibi ülkelerle rekabet etmede zorlandıklarını kaydeden Sezgin, öne çıkmak için ürün kalitesi ve tasarıma ağırlık verdiklerini dile getiriyor. Son 15-20 yılda sektörde büyük değişiklikler olduğuna değinen Sezgin, şöyle devam ediyor: "Altınla kıyaslandığında gümüşe son dönemde artan bir ilgi var. Osmanlı'da zaten takılarda gümüşün altına göre daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Dünyada da bu böyleydi. Altın yatırım aracıydı, gümüş ise sanatsal değeri ifade ederdi. Kültür seviyesi yüksek toplumlara baktığımızda gümüşe daha fazla rağbet gösterildiğini gözlemlemekteyiz. Ülkemizde de bu böyle olacak. Gelecekten büyük beklentim var. Özellikle yeni jenerasyonun gümüşü tercih ettiğini görüyorum. Altın daha çok 3'üncü dünya ülkelerinin tercihi. Bu yaklaşım esasında ekonomik değil, kültürel bir bakış açısı."