kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türkiye'de Durum Ne?
Reklamlar bıktırdı mı?
Türkiye'de Durum Ne?

Türkiye'de Durum Ne?

ALİ SAYDAM (Bersay İletişim Danışmanlığı Yönetim Kurulu Başkanı)
Dünyanın çivisi çıkmış

21. yüzyıl çeşitli çöplüklerden oluşuyor, bunlardan biri de bilgi çöplüğü. Bu da işlerin biraz kontrolden çıkmasından kaynaklanıyor. Ama bu sadece reklam için geçerli değil, dünyanın çivisi her alanda çıkmış. Reklamlar bunun çok küçük bir bölümünü oluşturuyor. Reklamlar ahlakımızı bozuyor mu, markaların değerini düşürüyor mu tartışmasının yanı sıra şunlara bakalım; çevre kirliliği hayatımızı yok ediyor, genleri bozulmuş besinler sağlığımızla oynuyor. Yani o kadar önemli meseleler varken bunları bırakıp reklamların başını alıp gitmesini tartışmanın asıl odağı kaybettirdiği kanaatindeyim. Reklam konusuna gelince; yasakçı sistemlerin bir işe yaramadığını düşünüyorum, bu nedenle de öz denetim kurulunun bu işi en doğru yapan taraf olacağı fikrindeyim. Günde insan bin tane marka ve mesaj görüyormuş. Bunların hangisini algılayabiliyoruz? O zaman bu ormanın içinde algılanabilmek için sadelik ve farklılaşma bir öge olarak çıkıyor ortaya. Bu karmaşanın içinden sıyrılabilmek için yöntem arıyor reklamcılar, bunlar da onların bulduğu yöntemler işte.

DOÇ. DR. İLHAN YARGIÇ (İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı)
Gereksiz tüketimi artırıyor

Reklamlar hazırlanırken psikologlardan da destek alınıyor. Bunların amacı direkt olarak tüketimi artırmak. Reklamlar nedeniyle insanlar çok fazla düşünmeden ve incelemeden aslında ihtiyaçları olmayan şeyleri satın alabiliyorlar. Reklamların psikolojik açıdan bir zararı olduğunu düşünmüyorum. Gereksiz tüketimin artması dışında bir zarar da aklıma gelmiyor. Yapılması gereken aldatıcı ve zararlı reklamların engellenmesi bence.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Galata Köprüsü tiyatrocuları bekliyor
 Kültürel farklılıklar tuvallere taşınıyor
 Kadınların beden ve ruhlarına dönük kamera
 Baştan çıkarıcı bir tatil
 Şehir otellerinde romantik geceler
 Şimdi parti zamanı
 Tüketicinin el kitabı
 Kredi kartı nasıl kullanılmalı?
 İyi ki varsın babacığım
 Quentin Tarantino Ben her şeyden önce bir sinema delisiyim
 Deprem tahmin ligi şampiyonunu arıyor
 Sağlıklı bir beynin diyete ihtiyacı var
 Hollywood'un en son güzeli
 Fransız Sokağı'na Görkemli Açılış
 Radyoterapi yanıklarına krem
 Cinsellik saf ibadettir
 Kanserlilerin ABD'deki umut kapısı
 Troialılar zeytin mezesi yerdi
 İkizler imparatorluğu
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Israr ediyorum, herkes halkla ilişki...
MEHMET ALTAN
Değişim Otoritesi
Akbank Private Banking'in 8...
ÖNCEL ÖZİÇER
O kayığa illa ki binilecek
Son zamanlarda daha sağlıklı...
TURGAY NOYAN
Sponsor meselesi
Sponsor adına yeni yeni ısınıyoruz. Ama...
YASEMİN TAŞKIN
İtalyan Gözüyle Türkiye
Her koşula çözüm bulan ve bir o...
STELYO BERBERAKİS
Bayan Olimpiyat
2004 Olimpiyatları'nın...
ASLI AYDINTAŞBAŞ
Sağcı Bar
Editör arkadaşımız Mark'ın düzenlediği...
FİKRET AYDEMİR
Gülümse
Sezen Aksu'nun seslendirdiği Kemal Burkay'ın...
Dikkat, mutfakta turistler var
Şimdi bütün dünyada yeni ve çok gözde bir turizm sahası var. Gastronomi. Yani...
Suyun da tadı kaçıyor
Bizler suyu "sebil" görmeye alışmış bir ulusuz. Oysa kafamızı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.