kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Reklamlar bıktırdı mı?
Reklamlar bıktırdı mı?
Türkiye'de Durum Ne?

Reklamlar bıktırdı mı?

Her yerde karşımıza çıkan reklamlar birçok tüketiciyi üründen soğutuyor. Yapılan araştırmalar reklamı fazla yapılan bir markanın sevilme oranının düştüğünü gösteriyor
Otobüslerin üzerinde, bir helikopterin arkasında, bindiğimiz taksinin koltuğunda, hatta gittiğimiz bardaki pisuarın ya da klozetin üstünde karşımıza çıkıyorlar. İnternet aracılığıyla e mail kutumuza ya da cep telefonumuzun ekranına düşüyorlar. Kısacası reklamlar çok uzun zamandan beri sadece televizyon, radyo, gazete ve bilboardlarla yetinmez oldu, artık hayatımızın her alanında ve anında bizimle birlikte. Pazarlamacılar çok uzun zamandır tüketicilere ulaşabilmenin farklı yollarını arıyor. Göndericisini hiç tanımadığımız ve her gün bir yenisi gelen mailler bizi daha zengin yapmayı ya da seks hayatımızı muhteşem kılmayı vadediyor. Filmlerde ve dizilerde oyuncuların elinde tuttukları fincanlar ya da bazı sahnelerde karşımıza çıkan ürünler insanların bilinçaltına bazı markaları, ürünleri yerleştirmeyi amaçlıyor. Özellikle Batı ülkelerinde hayatın bir parçası haline gelen bu reklamlar, artık birçok tüketiciyi çileden çıkartmaya başladı. Hatta bazı pazarlamacılar bu çabalarıyla büyük bir tüketici kitlesini kaybetmek üzere olduklarının farkına vardılar bile. Öyle ki artık uzmanlar "Az bazı durumlarda çoktur" ilkesinin benimsenmesi gerektiğini düşünmeye başladı. London Business School Pazarlama Fakültesi'nin üyelerinden Mark Ritson, "Bizim başlıca amacımız her defasında daha dikkat çekici, hatta bazen sinir bozucu yenilikler keşfetmek. Biz karmaşaya karmaşayla karşılık veririz" diyor. Buna rağmen pazarlama sektöründe karmaşaya bir son vermek isteyenlerin sayısı da hızla artıyor. Amerika'nın en büyük pazar araştırma şirketlerinden biri olan Yankelovich Partners'ın geçtiğimiz nisan ayında yaptığı bir araştırmaya katılanların yüzde 65'i, sürekli olarak çok fazla reklam bombardımanına tutulduklarını söylüyor. Katılımcıların yüzde 69'u, kendilerini bu gereksiz tanıtım ve reklamlardan koruyacak bir ürün ya da yöntemle yakından ilgileneceklerini söylerken yüzde 54'ü ise reklam ve pazarlama tekniğiyle satılan hiçbir ürünü almadıklarını belirtiyor. Londra'daki medya pazarlama şirketlerinden Nylon'un ortaklarından Tony Regan, reklamları ve pazarlama tekniklerini görmezden gelen insanlar olduğunu ve bu insanların her geçen gün çevrelerini de etkilediklerini kabul ediyor ama onların reklamlardan etkilenmediklerine inanmadığını söylüyor. İngiltere gibi ekonomisi son derece düzgün olan birkaç ülke dışında Avrupa'da tüketici alışkanlıkları hızla değişmeye başladı. Uzmanlar bu değişikliğin başlıca nedenlerinden birinin de reklamlara ve pazarlama tekniklerine duyulan tepkiler olduğunu söylüyor. Alışveriş alışkanlıklarının değişmesi büyük şirketleri de yakından etkiliyor. New Yorklu araştırma şirketi NOP World'un yöneticilerinden Tom Miller'a göre; dünya çapında 30 bin katılımcıyla yaptıkları araştırma tanınmış birçok markanın sevilme oranının geçtiğimiz yıl 6 iken bu yıl 5.8'e düştüğünü gösteriyor. Bu düşüş markaların tanınırlık oranında da gözleniyor.

Eylem BİLGİÇ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Galata Köprüsü tiyatrocuları bekliyor
 Kültürel farklılıklar tuvallere taşınıyor
 Kadınların beden ve ruhlarına dönük kamera
 Baştan çıkarıcı bir tatil
 Şehir otellerinde romantik geceler
 Şimdi parti zamanı
 Tüketicinin el kitabı
 Kredi kartı nasıl kullanılmalı?
 İyi ki varsın babacığım
 Quentin Tarantino Ben her şeyden önce bir sinema delisiyim
 Deprem tahmin ligi şampiyonunu arıyor
 Sağlıklı bir beynin diyete ihtiyacı var
 Hollywood'un en son güzeli
 Fransız Sokağı'na Görkemli Açılış
 Radyoterapi yanıklarına krem
 Cinsellik saf ibadettir
 Kanserlilerin ABD'deki umut kapısı
 Troialılar zeytin mezesi yerdi
 İkizler imparatorluğu
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Israr ediyorum, herkes halkla ilişki...
MEHMET ALTAN
Değişim Otoritesi
Akbank Private Banking'in 8...
ÖNCEL ÖZİÇER
O kayığa illa ki binilecek
Son zamanlarda daha sağlıklı...
TURGAY NOYAN
Sponsor meselesi
Sponsor adına yeni yeni ısınıyoruz. Ama...
YASEMİN TAŞKIN
İtalyan Gözüyle Türkiye
Her koşula çözüm bulan ve bir o...
STELYO BERBERAKİS
Bayan Olimpiyat
2004 Olimpiyatları'nın...
ASLI AYDINTAŞBAŞ
Sağcı Bar
Editör arkadaşımız Mark'ın düzenlediği...
FİKRET AYDEMİR
Gülümse
Sezen Aksu'nun seslendirdiği Kemal Burkay'ın...
Dikkat, mutfakta turistler var
Şimdi bütün dünyada yeni ve çok gözde bir turizm sahası var. Gastronomi. Yani...
Suyun da tadı kaçıyor
Bizler suyu "sebil" görmeye alışmış bir ulusuz. Oysa kafamızı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.