Kriz döneminde ucuz market markalarının toplam tüketim içindeki payı da artmıştı. Hatta Sanayi Bakanlığı'nın hazırladığı 'Marketler Yasası'nda bile bu markaların toplam ciro içindeki payının yüzde 20'yi geçmemesi gibi bir kural getirilmiş ve bu da tepki görmüştü. Görünen o ki, yüzde 20 sınırlaması pek sorun yaratmayacak. Çünkü fiyat artışlarının gerilemesi ile birlikte tüketici eski markalarına dönmeye başlamış. Market markalarının miktar payı 11.5'ten 10.2'ye düşmüş. AcNielsen'e göre, 2003-2004 ilk çeyrek verileri karşılaştırıldığında market markalı çamaşır yumuşatıcılarının payı yüzde 39'dan yüzde 23'e düşmüş. Yine bulaşık deterjanı, halı şampuanı gibi kategorilerde de market markaları pay kaybediyor. Gıda kategorisinde de marka sadakati yüksek olan margarin, gazlı içecek ve Türk kahvesinde market markalı ürünlerin paylarının 2003-2004 ilk çeyrekleri karşılaşmasında düştüğü görülüyor.