|
|
Yazı mı tura mı?
İki reklam filmi var ki, işlevini, taşıdığı görsel mesajı anlayan beri gelsin. İki filmin sonunda verilen sözlü mesaj aynı: "Peugeot ile randevuda hızlı olan kazanıyor!" Anlaşılan o ki, iki tarih arasındaki 3 hafta içinde servislere gelen ve bakım yaptıranlara özel bir promosyon yapıyorlar. Ama ne yapıyorlar; ben her defasında kaçırdım... Bir şey yapıyorlar, ama ne?.. Birinci filmde münazara gibi bir TV yarışma programı ele alınmış. İki yarışmacı var. Sunucu insan klonlama konusunu açıyor. Yarışmacılardan biri bundan yana olduğunu söylüyor. Diğeri ise belli ki bu yöndeki çalışmalara karşı... Film burada bitiyor, sonra yukarıda sözünü ettiğim mesaj geliyor... İkinci filmde bir futbol maçı başlamak üzere. Hakem iki takımın kaptanlarını yanına almış. Yazı tura atıyor. Bir takım yazı turayı kaybediyor. Kaybeden takımın oyuncuları, oynamadan kaybettikleri maç yüzünden müthiş üzülüp kendilerini yerden yere atıyorlar. Sonunda yine aynı mesaj: "Peugeot ile randevuda hızlı olan kazanıyor!"... 'Absurd' (yani uyumsuz) anlatım, sanat aracı olarak zaman zaman kullanılır. Ünlü Yazar Albert Camus bu yönteme sık sık başvurmuştur. Ama reklam filminde bu işler çok risklidir. Bir an, anlamsızlığın içine düşüverirsiniz. Peugeot, bu kampanyada başarı kazanmışsa kutlarım kendilerini. Yoksa bu yaklaşımdan ilerde vazgeçmenin yollarını acilen aramalılar.
|