|
|
Renk katcaz. Ayağını yerden kescem?
Pek çok otomobil markası aynı stratejiyi uyguluyor: Televizyon reklamlarında duygusal mesajlar verip markayı konumlandırırken yazılı basında "rasyonel fayda" yani teknik özellikleri gösteriyorlar. Şu sıra bunun tam tersini yapan bir tek marka var: "Honda Jazz". İnsanların üzerinden "hıyaaa!" diye nara atarak fırlayıp geçen genç kızı niçin böyle kullandıklarını pek anlamış değilim. Honda'nın aynı sınıf her otomobilde rahatlıkla sayılabilecek teknik özellikleri çok büyük bir farklılık yaratıyormuş gibi ardarda ifade etmesini anlamakta da güçlük çekiyorum. Bugüne kadar gerek yaratıcılık gerekse tutarlılık noktasında çok başarılı işlere imza atmış Honda'nın bir an önce duygusal fayda ve konumlandırma stratejisine dönmesi, teknik özellikleri yazılı basına veya doğrudan postalama gibi marketing PR araçlarına bırakması gerekiyor. Yoksa "Honda Jazz, onunla hayata renk katcaz!" şeklindeki kilit mesaj sadece "Ayağını yerden kescem senin" diyen Gülben Ergen'e hizmet eder, Honda'ya değil.
|