|
|
|
|
|
|
Otizmin belirtileri
Sosyal ilişkilerde güçlük: Göz göze gelmekten kaçınmak, başkalarına ilgisizlik, yaşıtları ile ilişki kuramamak, başkalarının sevinç, üzüntü ve ihtiyaçlarına tepkisiz kalmak.
Sınırlı ve tekrarlayıcı davranışlar: Çoğu zaman tek ve sınırlı bir alana sahip olmak, değişikliklere direnç göstermek, anlamsız sözleri üst üste tekrarlamak.
İletişimde zorluklar: Bulunduğu ortamın dışındaymış gibi görünme, konuşmada gelişmeme, gecikme veya zorlanma, dokunulmaktan ve aile bireylerinin fiziksel temasından hoşlanmamak, tepkisiz kalmak. Ayrıca otistik çocukların duyu algılamaları da normalden farklıdır. Bu çocuklar; ses, ışık, sıcak, soğuk gibi dış uyaranlara aşırı ya da az tepki verir.
TOHUM VAKFI NELER YAPTI? Tohum Vakfı, ailelerin otistik çocukların eğitimine katılabilmeleri ve eğitimin evde de devam etmesini sağlamak amacı ile 'Temel Becerileri Kazandırma Yöntemleri' konulu aile eğitim seminerleri düzenledi. Bu seminerlere bugüne kadar toplam 83 kişi katıldı. Seminerler, her ay dört gün süre ile düzenlenmeye devam ediyor. Vakıf, yaklaşık 190 yerli ve yabancı kitaptan oluşan bir kütüphane açtı. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği içinde kaynaştırma eğitiminde çalışan ve çalışmak isteyen öğretmenlere yönelik 26-30 Ocak tarihleri arasında 'Otistik Çocukların Eğitimi' konulu 30 saatlik bir hizmetiçi eğitim verdi. Toplam 177 kişi yararlandı. İstanbul'da MEB'e bağlı Rehberlik Araştırma Merkezi'nde çalışan görevlilere yönelik 'Otizm Bilgilendirme Seminerleri' düzenleyen vakıf, Başbakanlığın açmış olduğu '2004 yılı Proje Yarışması'na sponsor oldu..
|
|
|
|
|
|
|
|
|