Abdullah Kiğılı, "Nike dikimi Çin'de yaptırıyor. Onlarda tasarım yok. Bu bizim için avantaj" dedi.
Türktekstil sektörünün koleksiyon, tasarım, dikiş, Ar-Ge ve pazarlamayı, dünyanın önemli markalarına fason iş yapmaya başladıktan sonra öğrendiğini söyleyen Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, sektörün son 20 yılda büyük aşama kaydettiğini belirtti. Önceki gün MTV'de yayanılanan Business Class programında Yavuz Semerci'nin konuğu olan Abdullah Kiğılı, Türk tekstil sektörünün Avrupa'nın en önemli marka ve imalatçıları ile birebir rekabet eder duruma geldiğine dikkat çekti. Sektörün çok canlı ve çalışkan olduğunu ifade eden Kiğılı, şunları söyledi: "10 yıl önce fuarlara gittiğimizde kartvizitimizde Türkiye ibaresini görüp bize mal vermeyenler, şimdi bizi baş tacı yapıyor. 5 yıl sonra dünyada Armani kadar önemli ve prestijli bir Türk markası yaratacağımıza inanıyorum. Aslında bunu şimdiden başarma yolunda ilerleyen şirketler var. Mavi Jeans ve Colins bunun başarılı örnekleri. " Türkiye'deki yatırımlarını tamamlamak üzere olduklarını, 22 ilde 50'yi aşkın mağazaya ulaştıklarını söyleyen Kiğılı, artık yurtdışına açılacaklarını, ağustos ayında Almanya'da yeni mağazalar açacaklarını açıkladı. Avrupa'da bir takım elbisenin en az 500 Euro olduğuna işaret eden Kiğılı, Avrupa markalarında aşırı bir kâr marjı olduğuna değindi. Kumaş, hammadde, teknoloji ve dikiş gibi maliyetler gözönüne alındığında Türkiye'nin sektörde rakipsiz olduğunu iddia eden Kiğılı, Almanya pazarına kendi üretimleri, markaları ve koleksiyonları ile iddialı bir giriş yapacaklarını ifade etti. Çin'in bir tehditten çok, iş ortağı olarak düşünülmesi gerektiğini söyleyen Kiğılı, Nike gibi önemli spor markalarının artık dikiş işlemlerini Çin'de yaptırdığını vurguladı. Ancak Çin'de tasarım, marka ve Ar-Ge olmadığını ve bu avantajı Türkiye'nin iyi değerlendirmesi gerektiğini ifade eden Kiğılı, Türkiye'nin bir an önce tecrübe, kültür ve kalitesi ile ön plana çıkarılması gerektiğini vurguladı.