Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanan Colt, Mitsubishi Avrupa'nın B segmentindeki ilk aracı. Temsa, yeni model dopingiyle bu yıl Türkiye'de 10 bin adetlik satışı geçecek.
Mitsubishi'nin Türkiye distribütörü Temsa, yeni Colt ile bir ilki gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Şirket, Avrupalı tüketiciler için özel olarak tasarlanan modelle, pazarda binek otomobille birlikte ilk kez 10 bin adetlik satış rakamını geçecek. Temsa Otomotiv Direktörü Yusuf Soner, bu yıl toplamda yaklaşık 13 bin araç satmayı hedeflediklerini belirterek, "Daha önce 10 bin adetlik sınırları aşmıştık. Ancak şimdi ilk kez binek otomobille birlikte bu seviyeyi geçmiş olacağız. Bu da bizim için bir rekor" dedi. Mitsubishi'nin yeni modeli Colt İspanya'da tanıtıldı. Mitsubishi Motor Europe (MMC), 4.3 milyon adetle Avrupa'nın en büyük ikinci pazarı olan B segmentine iddialı girdi. Şirket, yeni Colt'tan yılda 100 bin adet satmayı hedefliyor. Bu rakam da pazarın yüzde 2.3'ü anlamına geliyor. Yeni Colt, MMC'nin Avrupa'daki ilk B segmenti otomobili unvanını da alacak. Bu nedenle, şirket ocak ayında 11 ülkede 2 milyon yeni Colt müşterisi hedefleyen hırslı bir Müşteri Edinim Kampanyası da başlattı. Yeni Colt'da, ilk bakışta üç elmaslı logo, geniş ön cam, ok şeklindeki yan sinyal lambaları dikkatleri çekiyor. Yeni Colt'un iç mekanı oldukça geniş ve fonksiyonel. Arka koltuklar yatırılabiliyor, kaydırılabiliyor veya tamamen çıkartılabiliyor. Örneği arka koltuklar ön tarafa doğru 17 santimetre gidebiliyor. Otomobilde sürücülerin rahatlaığ için birçok bölme düşünülmüş. 1.5 litrelik bir şişenin sığabileceği soğutuculu torpido gözü, file tipi koltuk arkası cepleri, iki konumlu arka yük rafı aklımıza ilk gelenler. Koltuklar tamamen katlandığında ise 650 lt bagaj hacmi elde ediliyor. 5 kapılı Colt'ta 4 farklı motor seçeneği yer alıyor. 1.1 lt, 1.3 lt, 1.5 lt benzinli ve 1.5 lt dizel. Burada özellikle 1.5 lt DİD'ın başarılı performansından bahsetmek gerekiyor. Fabrika verilerine göre, 100 km'de ortalama 5.6 litre yakıt harcayan dizel Colt'un maksimum sürati ise saatte 180 km. 1.800 devir/ dakidada 210 Nm tork üretiyor. Dizle versiyonlarda 68 ve 95 beygir güç üreten iki farklı motor kullanılmış. Manuel şanzımanlı 1.1 litrelik versiyonun şaşırtıcı bir performans sergilediğini de söyleyelim.