Bursa'da kuyruk uzadı, Renault yeni yatırım kararı aldı
Renault Başkanı Schweitzer, uluslararası Madrid Fuarı'nda, yeni model Modus'ün tanıtım toplantısında müjdeyi verdi: Tüketici talebine yetişebilmek için, önümüzdeki günlerde Bursa'daki fabrikanın üretim kapasitesini artıracağız.
Rekora koşan otomotiv sektörü meyvelerini vermeye başladı. Üretim, ihracat ve satış rekoru kırmaya hazırlanan sektör yeni yatırımlar çekmeye başladı. Bursa'da üretilen yerli Megane II Sedan'ın iç pazar ve Avrupa'da başarılı satış grafiği göstermesi üzerine, Fransız otomobil üreticisi kapasiteyi artırma kararı aldı. Yılsonunda emekli olmaya hazırlanan Renault Başkanı Louis Schweitzer, yeni modelleri Modus'ün tanıtım toplantısında müjdeyi verdi. Schweitzer, "Tüketici talebine yetişmek için Bursa'daki fabrikamızın üretim kapasitesini önümüzdeki günlerde artıracağız" dedi.
MEGANE II İÇİN KUYRUK Oyak Renault, 2003 yılında 132 bin otomobil üretti. Şirket, bu rakamın 98 bin adedini dünya pazarlarına ihraç etti. Oyak Renault geçtiğimiz yıl ilk kez 1 milyar dolarlık ihracat sınırını aşan ilk otomotiv şirketi unvanını da almıştı. Bu yıl ise gelen yoğun taleple birlikte nisan ayında, 18 bin 805 adet araç üreterek, aylık bazda Türk otomotiv sektörünün rekorunu kırdı. İç pazarda ise Megane II Sedan dopingiyle Renault Mais, liderliğini sürdürüyor. Hatta Megane II'de 1, 1.5 aylık kuyruk olduğunu hatırlatalım. Schweitzer, Türk otomotiv pazarının yapısal bir büyüme içinde olduğunu söyledi ve ekledi: "Ancak Türkiye'de bilinmeyen unsurları da içeren bir büyüme söz konusu. Hem iç pazar hem de yurtdışındaki talebi karşılayabilmek için üretim kapasitemizi yükseltmeyi düşünüyoruz. Sadece Türkiye'de üretilen Megane II Sedan Avrupa'da büyük bir başarı grafiği gösterdi. Talebi karşılamak için üretimi artıracağız." Türkiye'de otomotiv sektöründe yaşanan büyümenin önümüzdeki yıllarda da devam etmesini beklediklerini belirten Schweitzer, Bursa'daki Oyak Renault tesislerinin kalite açısından dünyadaki Renault fabrikaları arasında önemli bir yeri olduğunu kaydetti. Renault Başkanı şöyle devam etti: "Bursa'daki fabrikamız 10, 15 yıl önce sadece iç pazara yönelik üretim yapan bir tesis konumundaydı. Bugün ise Avrupa'ya entegre hale geldi. Türkiye'de üretilen Renault araçları dünya ülkelerine ihraç ediyoruz. Bu yeni yapılanma ile birlikte ihracat yapan bir ülke haline geldi."
BİRÇOK YENİLİK VAR Yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırımla yenilenen İspanya'nın Valladolid fabrikasında üretilen Renault Modus için birçok yenilik düşünüldü. Örneğin viraj aydınlatması için kullanılan ve direksiyonla harekete geçen ekstra far, çift kademeli açılan bagaj kapağı, arka bölüme monte edilen bisiklet taşıyıcı, bagaja dahil olmayan ve alt bölümde yer alan stepne ve 17 santimetre öne ve arkaya doğru hareket edebilen koltuklar. Modus'te 5 farklı motor versiyonu bulunuyor. 1.2 lt 65 bg, 1.4 lt 16 V 98 bg, 1.6 lt 16 V 113 bg ve 1.5 CDTi 65, 1.5 CDTi 80 bg.