Microsoft Türkiye'de donanım satışlarını 1998 yılından bu yana yüzde 2 bin artıran Murat Onuk, birimin tüm dünyadaki pazarlama operasyonunun başına getirildi.
Türkiye'de donanım ürünlerinin satış ve pazarlamasından sorumlu yönetici olarak görev yapan Murat Onuk, Uluslararası Donanım Pazarlama Müdürü olarak şirketin ABD'deki merkezi Redmond'a atandı. Microsoft fareden klavyeye, oyun eğlence ürünlerinden aksesuvarlara kadar tüm ürünlerinin satışını Pazarlama Müdürü sıfatıyla Murat Onuk yürütecek. 1998 yılında tek kişilik bir birim olarak başlayan Murat Onuk Microsoft donanımlarının satışlarını yaklaşık altı yılda ybüyük ölçüde artırması dikkat çekti.
79 ÜLKEDEN SORUMLU Microsoft Türkiye'de görev alan pek çok çalışan daha üst düzey görevlerde yer almak için şirketin merkezine atanmıştı. Son olarak Microsoft gelişmekte olan donanım bölümü için bir Türk yöneticiyi seçti. Microsoft Türkiye'de donanım ürünlerinin satış ve pazarlamasından sorumlu yönetici Murat Onuk, Türkiye pazarındaki başarıları nedeniyle Uluslararası Donanım Pazarlama Müdürü olarak Microsoft'un Redmond'daki merkezine atandı. Yeni görevinde Microsoft'un 79 ülkedeki donanım ürünlerinin pazarlamasından sorumlu olacak olan Murat Onuk, 1998 yılından bu yana Microsoft'un Türkiye Ofisi'nde görev yapıyordu. Türkiye donanım pazarında Microsoft ürünlerinin pazarı payını dört yılda hızla büyüten Onuk, bu alanda başarılı pazarlama stratejileri geliştirmesi, donanım tedarik zinciri operasyonları ve KOBİ pazarındaki tecrübeleri nedeniyle global düzeyde bir yönetici olarak atandı. Murat Onuk yeni görevinde, Türkiye pazarında elde ettiği tecrübeleriyle donanımdan sorumlu ekiplerin pazarlama stratejilerine yön verecek. 1974 doğumlu Murat Onuk 1998 yılında perakende kanalı satış danışmanı olarak Microsoft Türkiye'ye katıldı. Microsoft Türkiye'de Perakende Satış Kanalı Müdürü ve Donanım Ürün Müdürü olarak da görev yapan Murat Onuk, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu.