|
Başarının primini toplamak gerek!
|
|
Amerika'da J.D.Power'ın 18 yıldır sürdürdüğü IQS (Initial Quality Survey İlk Kalite Değerlendirmesi) araştırmasında Hyundai, iyi bir performans göstererek aldığı puanla ikinci sıraya yükselmiş. Bu araştırma ile araç satın alındıktan sonraki ilk üç ay içinde ortaya çıkan kalite problemleri değerlendiriliyormuş. Araştırma 2004 model araçları satın alan 51 bin kişi üstünde, 9 farklı kategori (motor, aktarma organları, fren sistemi, aracın tüm iç ve dış parçaları, kullanım özellikleri, işçilik kalitesi vb.) ve 135 farklı kriter ele alınarak yapılmış. Araçlarda ortaya çıkan problemlere belirli puanların verildiği ve puanı en düşük olan firmanın en iyi sonucu elde ettiği yarışmada Hyundai, 102 puan alarak, sanayi ortalaması olan 119 puanın altına inmeyi başarmış. Bu bilgiler bana epostadan ulaştı. Bakalım Hyundai'nin reklamcıları ve halkla ilişkilercileri bu önemli araştırmanın çıktılarını iletişim stratejilerinde nasıl kullanacaklar...
|