|
Çakır'a selam, Astra'ya devam
|
|
Zamanlama müthiş! "Kurtlar Vadisi ve Çakır" kentli, köylü, fakir, zengin herkesin odağında. Opel Astra reklamını çekenler, "Aman Türkiye'de ilginç bir ortam var, herkes Çakır'ı konuşuyor, biz de şöyle polisli mahkumlu bir reklam filmi yapalım da mevcut algılama ortamından yararlanalım" diye herhalde düşünmediler. Ama zamanlama o kadar iyi ki senaryoların birbirleri ile alakası olmamasına rağmen atmosfer gereken algılama ilişkisini kuruyor. Yeni Astra'yı görmedim, kullanmadım. Ama reklamın vaadi büyük: "Gözlerinize inanın!" diyor. Böyle bir iddia ve vaadle ortaya çıkmak çarpıcı bir reklam filmiyle bunun altını çizmek eğer ürün vaadle aynı paraleldeyse çok akıllıca bir iş. Ayrıca TV reklamı, yazılı basın reklamları ve açıkhava iletişim çalışmalarıyla çok iyi bütünselleşmiş. Bu bütünlükte sadece bir tek şey eksik: Nerede bu konsepti genişletecek, güçlendirecek, çarpan etkisi yapacak PR faaliyetleri? Var da biz bilmiyorsak özür dileriz. Anlatsınlar, yazalım.
|