|
|
|
|
Tüm Türkiye'deki Tofaş bayilerine Fiat tabelası takılacak
Tofaş, Fiat'ın marka, kendisinin de kurumsal kimliğini öne çıkartacak.
Tofaş, rekabet koşullarına uyum sağlamak için yeniden yapılanma programına start verdi. Fiat markası ile Tofaş'ın kurumsal kimliğini ayrı ayrı vurgulamak isteyen şirket, eğitim ve reklam stratejilerinin yanı sıra tüm ülke çapındaki bayilerin sinyalizasyonunu değiştirme kararı aldı. Ancak isterseniz bu noktaya nasıl gelindi, onu bir hatırlayalım Bu program oluşturulurken kullanılan en önemli bilgi kaynaklarının başında pazar araştırmaları geliyordu. Ama bu araştırmalar Tofaş açısından bazı sorunlara işaret ediyordu. Elde edilen bilgiler, Tofaş ve Fiat markalarının tüketicinin zihninde birbirine karıştığını, Tofaş'ın bir kurum olarak değil, otomobil markası olarak algılandığını ve bu algının Fiat markasının gölgelemesi nedeniyle Tofaş'tan daha az tanındığını ortaya koyuyordu. Dolayısıyla hem kurumun hem de markanın net bir şekilde algılanabilmesini sağlayacak ve karışıklığı ortadan kaldıracak şekilde yeniden konumlandırılması gerekiyordu.
2001'de start verildi Bu amaçla 2001'den itibaren bir çalışma başlatıldı. Çalışmanın hedefi, bir yandan Tofaş ve Fiat'ın birbirinden ayrıştırılması, Tofaş'ın kurum, Fiat'ın ise ürün olarak tüketicinin zihninde konumlandırılmasının sağlanmasıydı. Bu strateji 2002 Mart ayı içinde tanıtıldı. 2002-2003 yılları arasında da önemli adımlar atıldı. Bir yandan iletişim çalışmaları ile kurum-marka ayrımı pekiştirilmeye çalışılırken, diğer yandan Fiat markası olarak geniş kesime hitap eden ürün gamının tamamlanması hedeflendi. Fiat Stilo, Fiat Punto ve 1.3 Multijet dizel motor devreye alındı. Şimdi ise ana stratejide yeni bir aşamaya gelindi. Tofaş, bu noktada Fiat markasının kimliğini daha da netleştirmeyi hedefliyor. Peki bunun için neler yapıldı veya yapılacak? İlki mart ayı içerisinde tüm satış ve servis ağına duyurulan Müşteri İlişkileri Prensipleri (MİP) ortaya çıktı. Her çalışanın cebinden eksik etmediği bu kitapçıkla, tüketicilerin beklentilerinin daha iyi karşılanması planlanıyor. Tabii bu sadece kitapçıkta kalmıyor, her maddenin belirli günlerde eğitimine kadar dayanıyor. İkinci adım Nisan sonundan itibaren TV'de yayınlanmaya başlayan marka ile ilgili reklam.
Yeni model dopingi Üçüncü adım bu yıl içerisinde pazara sunulacak yeni ürünler. Bu ayın sonuna doğru yollara çıkacak Fiat Panda ve Fiat Idea ile ürün gamı genişleyecek. Ve son olarak, belki de en önemlisi, Fiat markasının belirgin şekilde ön plana çıkarılacağı sinyalizasyonların değiştirilmesi Bayi ve servisler artık Fiat logosuyla tüketicilere hizmet verecek. Bu da 137 satış noktası ve 171 satış sonrası hizmet noktası anlamına geliyor. Bu yıl içerisinde bayiler ve servisler müşterilerini yepyeni bir çehre ile karşılamaya hazırlanıyor. Bu arada şirket motorsporlarında da iddiasını sürdürüyor. Zaten marka imajına giden yolda motorsporları büyük rol oynuyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|