|
|
|
|
|
Piyango Hyundai'ye vurdu
|
|
Hyundai Assan ile özelleştirme ihalesine çıkacak Milli Piyango bir ilke imza atmaya hazırlanıyor. Talih Kuşu'nun yaz dönemindeki çekilişlerinde, 20 adet Hyundai marka otomobil dağıtılacak
Otomotivciler artık sadece araç üretip, satmıyor. Sosyal sorumluluklara, imaj çalışmalarına ve müşteri memnuniyetine de büyük önem veriyor. Son örneği de Hyundai Assan'da yaşanıyor. Bu yıl iç pazar satışlarında ilk dörde girmeyi hedefleyen şirket, Türkiye'deki bir ilkin baş rol oyuncuları arasında yer alacak. Nasıl mı? Şirket özelleştirme sürecinde yeniden yapılanan Milli Piyango İdaresi ile işbirliğine gitti. Yaz aylarında gerçekleştirilecek piyango çekilişlerinde büyük ikramiyeler arasında artık Hyundai marka otomobiller de bulunuyor.
10 BİN SEYYAR HYUNDAİ BAYİSİ! 29 Haziran'da yapılacak ilk çekilişte talihlilere 10 adet Getz dağıtılacak. İkincisi 29 Temmuz'da yapılacak ve 5 kişi Accent sahibi olacak. 19 Ağustos'ta 5 adet Elantra verilecek. Çekiliş dönemlerinde de 10 bin Milli Piyango bayisi, biletleri Hyundai amblemli özel giysilerle satacak.
*** Hazırlıksız yakalandık
Hyundai Assan'ın fabrikasında günde 128'i Accent olmak üzere 238 araç üretiliyor. Siparişlere yetişmek için çift vardiya çalışan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, "Bu kadar talep sürpriz" diyor Hyundai Assan sadece otomobil üretip, satmıyor. Şirket ile Milli Piyango işbirliğine gitti. Talih Kuşu'nun yaz aylarındaki çekilişinde şanslılara toplam 20 adet Hyundai marka araç dağıtılacak.
Böyle gitmeye devam edersek, bizim ekip bir otomobil ya da hafif ticari araç nasıl üretilir konusunu A'dan Z'ye anlatmaya başlayacak! Tahmin ettiğiniz gibi yine yollardayız. Bu kez istikamet İzmit Ali Kahya Beldesi'ndeki Hyundai Assan fabrikası. Sabah Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ergun Babahan önderliğindeki yönetici ve yazarlar, Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ve Genel Müdür Kurthan Tarakçıoğlu'nun da aralarında bulunduğu Hyundai Assan ekibine misafir oldu. Hyundai fabrikasının temeli 1995 yılında atılmıştı. Kibar Holding ve Hyundai'nin Güney Koreli patronları Türkiye'de yüzde 50-50 ortak olarak otomobil ve ticari araç üretmeye karar verdikten hemen sonra girişimlerde bulunmuş ve fabrika rekor sürede inşa edilerek 1997 yılında da üretime başlamıştı.
'Biz de hazırlıksız yakalandık' İlk başta 180 milyon dolar harcanarak kurulan fabrika şu anda 125 bin adetlik üretim kapasitesine kavuşmuş. Fabrikada şu anda Accent, Starex ve H 100 Panel Van modelleri üretiliyor. Öğrendiğimize göre Türkiye'de üretilen Accent Admire ve Straex modelleri, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve İtalya gibi çoğunluğu Avrupa'da yer alan 35 ülkeye ihraç ediliyor. Tabii Hyundai'nin ürün gamında Getz, Elantra, Coupe, Sonata ve Santa Fe modelleri de yer alıyor. Starex Kamyonet ve H 100 Kamyonetle birlikte bu ürünleri Hyundai Güney Kore'den ithal ediyor. Otomotiv sektöründeki canlılığı Hyundai fabrikasında da hissediyoruz. Ali Kibar, "Aslında biraz hazırlıksız yakalandık. Satış rakamlarımız çok daha yüksek olabilirdi. Talebe yetişemedik" diyor. Genel Müdür Kurthan Tarakçıoğlu da teyit ediyor. Hyundai 2003'ün ilk üç ayında satışlarını yüzde 460 gibi büyük bir oranda artırmış. Yüzde 7.7 olan pazar payı yüzde 8.6'ya çıkmış. Hyundai bu yıl biterken, yüzde 10'luk pazar payını ve sektörün ilk dört firması arasına girmeyi hedeflemiş.
Kriz zararlarını telafi ediyoruz Fabrikayı dolaşırken Ali Kibar, "Özellikle 2001 yılında bütün sektör öyle büyük zararla karşı karşıya kaldı ki toparlanmak güç oldu. Şimdi ilk kez hepimizin yüzü gülmeye başladı" diyor. O günlerde sadece kriz yazıları, haberleri ve röportajları yapan biri olarak Kibar'ın hiç de haksız olmadığını düşünüyorum. Hyundai de her ne kadar satışları patlamış olursa olsun, temkini elden bırakmak istemiyor. Ne de olsa Ankara, dünyada otomobilden en çok vergi alan ülke olmamıza rağmen, fırsat kolluyor. Daha çok, daha çok vergi almak için... Hyundai fabrikasına gelince. 1 milyon metrekarelik bir alan içinde 83 bin metrekarelik kapalı alanda yer alan fabrikada benim en çok ilgimi 3 boyutlu ölçüm cihazları çekti. Gövde doğruluk kontrolleri yapılırken, örneğin Starex'te 700 'den fazla nokta üç boyutlu olarak kontrol ediliyor. Hyundai fabrikasını gezdiğimiz gün panolardaki verimlilik oranı yüzde 95'ler düzeyindeydi. Fabrikadaki 1.355 işçi patlayan talebe anında cevap verebilmek için vargücüyle çalışıyordu... Hyundai Assan gezimizde konu sadece otomotivle sınırlı değildi. Sosyal sorumluluk, imaj ve müşteri memnuniyeti, şirket için üretim kalitesi kadar önemli yer tutuyor. İşte size bunun somut bir örneği. Önümüzdeki günlerde piyango biletlerinde ikinci büyük ikramiye olarak otomobil vermeye hazırlanan Milli Piyango ile Hyundai Assan anlaşmış. Evet yanlış okumadınız. Milli Piyango'nun yaz aylarındaki çekilişinden size de bir Hyundai çıkabilir. Hyundai Assan'ın Yurtiçi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, verdiği brifigde sürprizi açıkladı: Özel anlaşma doğrultusunda yapılacak otomobil çekilişlerinde, Türkiye çapında 10 binden fazla seyyar ve sabit Milli Piyango bayisinde Hyundai marka otomobiller için şans dağıtılıcak. 29 Haziran tarihinde yapılacak ilk çekilişte 10 adet Getz 1.3 otomobil verilecek. İkinci çekiliş 29 Temmuz'da gerçekleştirilecek ve bilet alan 5 şanslı kişi Accent 1.6'nın sahibi olacak. 19 Ağustos'taki son çekilişte de 5 adet Elantra 1.6 verilecek. Çekiliş dönemlerinde ise 10 bin Milli Piyango bayi, Hyundai logolu giysilerle satış yapacak. Böylece talih kuşu hem tüketiciye hem de Hyundai'ye konmuş olacak. 2004 yılında pazarda ilk dörde girmeyi hedefleyen şirket, bu tür çalışmalarıyla imajını daha yukarılara çıkartmak istiyor. Tarakçıoğlu, Milli Piyango'nun sadece bir başlangıç olduğunu sözlerine ekliyor.
* HYUNDAİ'NİN ikinci sürprizi ise Türkiye Ralli Şampiyonası'na hazırlanan Accent WRC olacak. Tabii pazara sürülecek yeni modelleri atlamayalım. H 100 kamyonet, bu ayın sonuna doğru tüketicilerle buluşacak. Herkesin dört gözle beklediği Starex'in otomatik versiyonu temmuz ayında bantlardan çıkacak. Ağustosta ise SUV segmentinde yer alan Tuscon yollara çıkacak. Hyundai bu modeliyle oldukça iddialı görünüyor.
Rakiplerine de mal tedarik ediyor * HYUNDAİ Assan, Accent ve Starex modellerini başta Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Portekiz olmak üzere 35'ten fazla ülkeye gönderiyor. Yerlilik oranı da her geçen gün yukarı doğru çıkıyor. Üretilen araçların 949 parçası yerli, yani yüzde 70'i. Önümüzdeki yıl ise hedefler daha da yukarı çıkacak. Şirket, 80 milyon dolar ek yatırımla yeni bir model için hazırlanıyor. Ancak yeniliklerin sadece yeni projeyle sınırlı olmadığını Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar'dan öğreniyoruz. 1997 yılında kurulan yan sanayi üreticisi Assan- Hanil, yeni bir hamle başlatmış. Fabrika alanında kurulan üretim tesisi, kapasitesini 80 bin araçtan 130 bin adetler seviyesine çıkartıyor. Otomobil iç döşemelik parçaları (koltuklar, kapı panoları, halı, şapkalık, tavan kaplaması, göğüs izolasyonu tampon, alet tablosu) üreten şirket, rakiplerine de tedarik sağlıyor. Assan- Hanil, bu yıl Ford Otosan'a 70 bin koltuk satacak. İhracatı da düşündüklerini söyleyen Ali Kibar, "Ancak pazar büyük bir aşama içinde, zor mal yetiştirebiliyoruz" diyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|