|
|
|
|
|
Hem cep dostu hem de İspanyol boğası gibi güçlü
|
|
Seat'ın dizel modeli Cordoba 1.9 T başarılı performansı ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. İç mekan da adeta lüksleri aratmıyor.
Eğer amacımız sadece bir yerden bir yere en güvenli ve seri şekilde ulaşmak olsaydı tüm otomobiller birbirine benzerdi. Ama öyle olmadı. İlk otomobil üretildiğinden bu yana zevk ve kişisel beklenti faktörleri de devreye girdi. Ve geçen hafta iki gün boyunca dizel bir otomobil ile geçirirken, otomobiller ile geçirdiğimiz değişimi fark ettim. Çok değil beş yıl önce dizel otomobillere burun kıvırırken şimdi Avrupa'nın en eğlenceli dizel otomobillerinden birinin direksiyonunda otomobilin iştahla hızlanmasının keyfini çıkarıyordum. Seat Cordoba 1.9 Sport dizel olarak adlandırılan otomobil, dizel teknolojisinin artık ekonomik olduğu kadar, eğlenceli de olabileceğinin bir kanıtı adeta. Hatchback ve Sedan versiyonları olan otomobilin tek kapılı hatchback versiyonu gerçek bir cep herkülünü andırıyor.
İç mekan şık tasarlanmış Ben otomobilin sedan versiyonu ile haşır neşir oldum. Benim zevklerimden uzak olsa da arka far grubunun Lexus tarzı şeffaf farlardan oluşması otomobilin çekiciliğini artırıyor. Ön far grubu ise Seat grubunun tasarım karakteristiklerini başarıyla yansıtıyor. Ancak bu otomobile dışarıdan baktığınızda genel yüksek performansı ile ilgili herhangi bir fikre kapılmıyorsunuz. Performansına düşkün arkadaşlar bu otomobili satın aldıklarında eminim ki bir iki küçük rötuş yapmak isteyeceklerdir. Aracın yolcu kabini ise şaşırtıcı derecede yüksek bir donanım ve malzeme kalitesine sahip. Deri koltuklu olan otomobilde yol bilgisayarından dijital kontrollü klima sistemine ve benim bir otomobilde olmazsa olmazlarımdan elektrikli sunroof'a kadar her türlü konfor ekipmanı mevcut. Deri kaplı direksiyon simidi sportif sürüş karakteristiği ile uyum içinde. Ancak ön panelin kırmızı aydınlatması biraz gözü yoruyor. Otomobili ilk çalıştırdığınızda dizel motorun gürültüsü içeri geliyor. Ancak araç ısındıktan sonra bir de müzik sistemini açarsanız dizel bir otomobilde olduğunuzu unutuyorsunuz. 6 ileri manuel şanzıman kesinlikle motorla uyum içinde. İlk üç vitesteki keyifli akselerasyon, otomobilin adının arkasındaki "Sport" kelimesinin ne anlama geldiğini anımsatıyor.
Performanslı motor Ancak bu ani hızlanmalarda otomobili dizginleyebilmek için direksiyonu sıkı tutmanız gerekiyor. Çünkü turbo açıldığı anda adeta öne doğru fışkırıyor. Çok performanslı da kullansanız, ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 8 litrenin üzerine çıkmıyor. İnsanı keyiflendiren de işte bu değer oluyor zaten. Artık ciddi ciddi bir dizel otomobil sahibi olmayı düşünmeye başlayabilirsiniz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|