Boydaklar,70 ülkede 5 bin noktada dünya müşterisiyle buluşuyor. 2003 yılında 50 milyon dolar ihracat yapan grup, bu yıl 100 milyon dolar ihracat hedefliyor. Bekir Boydak, dünyayı araştırmış. Diyor ki, "Amerikalı, mobilyasını 2 yılda bir yenilemek ister. Türk insanı ise 10 yılda bir. Alt gelir düzeyinde bu 12 yıldır, orta ve üstte 2-5 yıl arası değişir. Türkiye'de eline para geçen önce beyaz eşyayı yenilemek istiyor, sonra mobilyaya geliyor sıra. Her ülkenin mobilya talebi değişik. Bekir Boydak, şöyle anlatıyor:
* Türkler kolunu koyacak yer arar mutlaka, ama ABD'li müşteri kol yeri olmayan kanapeyi tercih eder. ABD'de çoğunluk kilolu olduğu için mobilyadaki sağlamlık daha önemlidir.
* Türk tüketicisi mutlaka yatak haline dönüşmesinde ısrar ediyor, ya da altında sandık arıyor.
* Avrupalı, ekonomik durgunluk nedeniyle fiyatı önemsiyor. Ama estetik kaygılar da taşıyor.
* Mısır'da 7 mağazamız var. Onlar kısa süre öncesine kadar mutlaka klasik, oymalı modeller istiyorlardı. Şimdi yavaş yavaş zevkleri bizimkine yaklaştı.
* Çinliler, bambuhasır seviyor. Bizim konseptimize uymuyor bu yüzden.
* Rusya'da başarılı olamıyoruz, çünkü navlun maliyeti yüksek. Kiloya göre gümrük alıyorlar. Ancak orada üretirsek başarılı olabiliriz.
* İhracat için iç pazarda hiç olmayan ürünler yapıyoruz. Örneğin Japonya'da en lüks ev 90 metrekaredir. Onlar için küçük mobilyalar üretiyoruz.