|
|
Tanıtım sadece futbol değil ey Türkler!
Avrupa'nın hala Türkiye konusunda aklının karışık olduğunu bizzat Etienne Davignon'dan duyduk. Şimdi Davignon da kim diyenler olabilir. Geçen yıl, Avrupa'da "Yılın Avrupalısı" seçilen Davignon, Societe General de Belgique, Fortis, Umicore ve Suez-Tractebel şirketlerinin başkan yardımcısı. Pek çok şapkası var. Örneğin bir tanesi Bilderberg toplantılarının başkanlığı görevi. Davignon bir dönem de Avrupa Komisyonu'nun sanayi, araştırma ve enerji konularından sorumlu başkan yardımcılığı görevini yürütmüş. Giriş yaparken bunları yazıyorum ki söylenenlerin önemi kadar söyleyenin de önemi daha iyi anlaşılsın. Etienne Davignon geçen hafta İş Yatırım'ın konuğu olarak İstanbul'a gelip, Devlet Bakanı Ali Babacan'ın da dikkatle dinlediği bir konuşma yaptı. Anekdotlar ve esprilerle bezediği konuşmasını Babacan'ın can kulağıyla dinlemesi kuşkusuz hoşumuza gitti. Ne de olsa tanıtımın önemini herkes biliyor da Türkiye hedefi 12'den vuran bir tanıtım yapmayı bir türlü başaramıyor. Yılın Avrupalısı diyor ki akılımız karışık. Bir tarafta Osmanlı İmparatorluğu, öte yanda yeni modern Türkiye, kültürü ve tarihiyle tam olarak tanıyamadığımız bir ülke olarak duruyor karşımızda. Ülkenizi tanıtın. Tamam futbolla tanıtıyorsunuz ama daha fazlası gerek. Turist getirmek için gösterdiğiniz çabayı, turist olmayan insanları da getirmek için harcayın. Turist zaten geliyor. Bu ülkeye milletvekilleri, karar alıcıları, entellektülelleri de getirmeyi başarın ve Avrupa kamuoyunu ikna etmek için büyük çaba sarfedin. Zor kararlar çabuk alınmaz ama unutmayın ikna ederek bunu yapabilirsiniz. Ne de olsa yüzde 50 artı 1 işinizi çözer. Davignon öyle güzel bir özet yaptı ki o akşam, keşke salonda birden fazla bakan ve bürokrat olsaydı diye iç geçirdim. Bir kez daha, bir kez daha duysalar ve artık Türkiye'yi Avrupa Birliği'nde daha iyi anlatmak için harekete geçseler keşke. Turistik tanıtım yapınca iş bitmiyor. Herkes anlasın artık!
|