Türkiye gibi gelişmekte olan otomotiv pazarlarındaki patlama Avrupalı üreticileri, istihdam artışına yöneltti. Peugeot-Citroen, siparişleri yetiştirmek için 7 bin kişiyi işe alma kararı aldı.
Yılın ilk 3 ayında otomotiv pazarında yaşanan sürpriz hareketlilik, yurtdışındaki üreticilere de olumlu yansıdı. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde talep patlayınca, Avrupalı otomotiv üreticileri yeniden istahdama yöneldi. Otomobil satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 363 oranında artarak, 94 bin 854 adet olarak gerçekleşti. Peugeot Türkiye de Ocak-Mart döneminde satışlarını 3 katına çıkarttı ve 10 bin 918 araç sattı. Peugeot Otomotiv Genel Müdürü Yann Carnoy, Türkiye'de pazarın sürprizlere açık olduğunu söyleyerek, "2003 yılında toplam satışların 450 bin adetler seviyesinde gerçekleşeceğini öngörüyorduk. Şimdi ise 750-800 binlerden bahsediyoruz. Hurda araç desteği ve tüketici kredilerindeki düşüş, pazarı patlattı" diye konuştu. Basınla Sohbet toplantısı düzenleyen Carnoy, Peugeot'nun hedeflerini ve otomotiv sektörünü değerlendirdi. Peugeot Otomotiv Genel Müdürü, tüketicilerin talebini karşılayabilecek kapasitede olduğunu belirterek, "Gelişmekte olan ülkelerde büyük bir hareketlilik yaşanıyor. Peugeot-Citroen (PSA) otomobil yetiştirmek için 7 bin kişiyi işe alma kararı aldı. Sadece Peugeot markası için haziran ayına kadar 20-25 bin araç gerekiyor. Bu rakamın yüzde 45'i ise Türkiye için üretilecek" dedi.
TAŞIYACAK TIR YOK! Bayilik için ayda 60 başvuru aldıklarını sözlerine ekleyen Carnoy, "Tabii sıkıntılarımız da olmuyor değil" dedi. Yann Carnoy sözlerine şöyle devam etti: "Lojistikte çeşitli sıkıntılar yaşanıyor. Pazardaki canlılık muhasebeden tutun da araçların hazırlanmasına kadar sıkışıklık yaratıyor. Özellikle ithalat için gemi, yurtiçinde ise lojistik anlamda TIR bulamıyoruz."