İnternette tavla oynadı 3 milyar lira fatura ödedi
İnternette sörf yaparken casus programların tuzağına düşenlerden biri de 62 yaşındaki Mehmet Gönültaş. Akşamları kızının bilgisayarında tavla oynayan Mehmet Bey, 3 milyar lira telefon faturası ödemek zorunda kaldı.
İnternette, kullanıcının bilgisi olmadan bazı ülkelerin paralı hatlarına telefon bağlantısı yapan casus programlarla ilgili yazımızın ardından, mağdurların sayısı ve başvuruları arttı. Çoğu internetle geç tanışmış, orta yaşı yıllar önce aşmış okurların çoğunlukta olması, ilk dikkati çeken özellikti. Bunların arasında, 62 yaşındaki Bağ- Kur emeklisi Mehmet Gönültaş, yaşıtlarına ve aslında herkese ders olabilecek bir uyarı özelliğini taşıyordu. Gönültaş, iki oğlu ve bir kızı için 10 yıl önce evine aldığı bilgisayara uzun zaman uzaktan bakmış, tabir yerindeyse ürkmüştü.
Ta ki, dükkanında büyük zevkle oynadığı tavlanın, internette de oynanabildiğini öğrenene kadar. Kızının bilgisayarda işinin bitmesini bekleyen Mehmet Bey, geceleri internette tavla oynuyor, ayda ortalama 60- 70 milyon lira da fatura ödüyordu. Ancak geçtiğimiz hafta Bahçelievler Postanesi'ne çağrıldı ve önüne 3 milyar liralık bir fatura kondu. Sonrasını Mehmet Gönültaş şöyle anlattı: "3-4 aydır bilgisayarda tavla oynuyorum. Başıma bir şey gelmemişti. Ancak geçenlerde oynarken kapandı, arıza var dedi. Tekrar açmaya çalıştım başka şeyler çıktı. Onu kapatmaya çalışırken 'şuraya gir buraya gir' diye dolaştırdılar beni. 15 dakika sürüyor, sonra yine kapanıyor.
Bu arada karşıma porno siteleri çıktı, bu yüzden çocukların da günahını aldım. Faturayı avukata verdim, o da yapılabilecek bir şey olmadığını, hakimlerin, savcıların da böyle olaylar yaşayıp bir şey yapamadıklarını söyledi. Hanım beni uyarmıştı, 'sen anlamazsın bilmezsin, çocukların bilgisayarına girme' demişti. Nereden bileyim ki. Sonra gittik, kenarda birikmiş paramızla 3 milyarlık borcu ödedik. Çok ağırıma gitti. Keşke yazınızı 15 gün önce okusaydım."
KAPATTIRIN, 115 ARASIN Mehmet Gönültaş, şimdi telefon hattını uluslararası görüşmelere kapattırmış. Bir başka mağdur da 72 yaşındaki Gökçe Köksal. "Yıllardır bilgisayarla haşır neşirim, iş mektupları yazıyorum, internete de giriyorum. Ama gençler gibi derinlemesine bilgi sahibi değilim. Son faturamda 00675 ile başlayan numaraya ait 72 milyon liralık iki konuşma vardı. Ama bu numaralarla görüşme yapmadım. Vallahi de billahi de yapmadım." Başına bu tür olaylar gelen abonelerin ilk yaptığı iş, telefonlarını uluslararası görüşmeye ve özel hatlı aramalara kapattırmak oluyor. Ama yurtdışında oğlu, kızı, akrabası yaşayanlar bu konuda tereddüt yaşıyor. Türk Telekom yetkililerinin bu durumda da iki önerisi var. Birincisi telefonu yurtdışına kapattırmak, ancak görüşme gerektiğinde, kurumun özel servis numaralarından 115'i arayarak uluslararası görüşme yapacağınız numarayı vermeniz ve kısa bir süre beklemeniz. Telekom, bu hizmet için ayrıca bir ücret talep etmiyor ve öyle yıllar öncesinden hatırınızda kaldığı gibi saatlerce beklemeniz gerekmiyor. Diğeri de internet için eve ayrı bir telefon hattı almak ve sadece onu uluslararası görüşmeye kapattırmak.
Esen Evran
|