|
|
|
|
|
|
Bakan Unakıtan inanınca çözüm kolay
*Takipçiliğinizden söz ettiniz. Sorun çözmek, lobi yapmak için Ankara'ya ne sıklıkta gidiyorsunuz? Günün şartlarındaki temel konular neyse çok rahat tartışıyoruz. İlgi görüyoruz. Örneğin Sayın Bakan Unakıtan'la görüştükten sonra bir konuyu süratle hayata geçirdi. Hurda araç teşviğiyle ilgili konudan bahsediyorum. Geçen yıl bu zamanlar bunun mücadelesini veriyorduk. Sayın Bakan'a şunu dedik. Bunu yapan Avrupa Birliği ülkeleri var. Örneğin İtalya bunu yaptı. Satışlar yüzde 30 arttı. Artı devletin daha çok vergi alması anlamına geliyor. Bakan buna inandı ve yaptı. Bizim tahminlerimiz hurda araç teşviği sayesinde pazarın yüzde 10 büyüyeceği şeklindeydi. Ama geçen yıl 96 bin araç hurdaya ayrıldı. Yani satılan otomobillerin yüzde 30'unda hurda araç teşviği vardı. Daha ilk başladık, dört ayda bu sonuca ulaştık. Bu yıl 340 binlik pazar tahmini yapıyoruz ve bunun 150 bininin hurda otomobilden geleceğini sanıyoruz. Hatta gidişat daha yukarıda da olabilir.
* Ankara'da başarıya ulaştırdığınız ya da lobisini yaptığınız başka hangi konu var? Türkiye'de fenni muayene sistemi çalışmıyor. Sadece Karayolları'nda bu var ama istasyon sayısı çok az. Türkiye'deki otomobil sayısına baktığımızda bu işin sadece kağıt üzerinde yürüdüğü ortada. O zaman bunu yetkili satıcıların bulunduğu servislere- ki çok ciddi yatırımlar yapılıyoraçalım. Doğru dürüst bakım yapılır, devlet de daha doğru bir gelir elde eder. Zannediyorum bu işin olmasını da sağlayacağız.
*Öncelikli çözmek için uğraştığınız bir de vergilerin AB'ye uyumlu hale getirilmesi konusu var. Başka da çok öncelikli konuları var mı sektörün? Şu anda AB'nin üç katı,beş katı vergiler var. Vergilerin düzeltilmesi gerekiyor. İkincisi de dizel konusu. Biliyorsunuz, Türkiye'de dizel otomobillerin satışı her yıl artıyor. Ama ne yazık ki, Türkiye'de satılan dizellerin kalitesi, dizel otomobillerin kalitesinin çok altında. Ne olursa olsun dizelin Avrupa Birliği standardında Türkiye'de üretilmesi lazım. 2007 tarihinden bahsediliyor. Tüpraş henüz bunun için gerekli olan yatırım yapmadı ama biz Ankara'ya ilettik. Düşünsenize Avrupa birliği yakıtta Euro 4'e geçiyor. Biz henüz Euro 1'deyiz. Yani onların dizelinde kükürt yok. Biz de var. Yani Avrupa'daki dizel hem çevre için hem de motorun verimli, yüksek performansla çalışması için çok uygun. Bizim dizel yakıt uygun değil. Aslında sorun çözülebilecek durumda. Çünkü Türkiye zaten dizel yakıt ithal ediyor. 2 milyon ton dizel ithal ediyor. Bu dizelin euro dizel olması halinde ki Türkiye'nin ihtiyacı 1.1 milyon tondur, bu sorun çözülecek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|