|
|
|
|
|
Performanslı 4x4'ler şimdinin modası
|
|
BMW X5'in küçük kardeşi X3, satışa sunuldu. Şehir kullanımı ve hafif arazi şartları için tasarlanan araç, yeni çekiş sistemi xDrive ile göz dolduruyor. X3'ün performansı da başarılı. 100 km'ye sadece 7.8 saniyede ulaşıyor. Aracın fiyatı 79 bin 500 Euro.
*** BMW'nin küçük bebeği araziye renk katacacak
Giderek sertleşen arazi aracı savaşlarında BMW yeni ve minik silahını geçtiğimiz hafta tanıttı. Dört çekerli araç, sınıfına yenilikler getiriyor.
Bu arazi araçları durumu giderek daha da içinden çıkılmaz hale geliyor. O kadar farklı boyut ve tiplerde dört çekerler üretiliyor ki artık biz bile kim kimin konusunda bazen ciddi sıkıntılar yaşayabiliyoruz. Artık bir çok firmanın ürün gamında birden fazla ve farklı amaçlara göre üretilmiş arazi araçları bulunuyor. 90'lı yılların başında "Mükemmel sürüş makinesi"ni üretmekle övünen ve sportif kullanımı ön plana çıkaran BMW de rakipleri gibi bu akımdan payını aldı. Artık Alman firmasının gamında iki adet arazi aracı bulunuyor. X5 ve küçük kardeşi X3... X3'ü geçtiğimiz hafta Antalya'da arazi şartları, hatta ağır trafik şartlarından oluşan 160 km'lik parkurda test etme imkanı buldum. Otomobil ağırlıklı olarak şehir kullanımı ve onu çok zorlamayacak hafif arazi şartları için tasarlanmış. hedef kitlesinden uzak olan daha genç insanları hedefleyen araç başarılı ve BMW karakteristiklerinden uzaklaşmayan tasarımı ile bu hedefine ulaşacağa benziyor. Yeni 7 serisi ve 5 serisinin tasarımı ile tüm dünya basını tarafından eleştirilere uğrayan şirket, X3'te daha konvansiyonel bir tasarımı tercih etmiş. Bu açıdan bakıldığında X5 çizgilerinden fazla uzaklaşılmamış. Yani dünyanın neresine giderseniz gidin aracı dışarıdan gören insanlar bunun bir BMW olduğunu hemen anlayabiliyor. Kişisel görüşümü sorarsanız bence X3 kendi sınıfının en seksi görünenlerinden. Özellikle arka tasarımı çok başarılı. Ancak tamponların gövde rengi olmayışı karizmayı biraz azaltıyor.
Konfor, performans ve dinamizm Kaliteli bir müzik sistemi, deri kaplı 3 serisi direksiyonu ve ferah iç kabin önemli artılardan. Opsiyon olan panaromik açılabilir tavan ise X3'ün olmazsa olmazlarından. Malzeme kalitesi BMW standartlarının biraz altında görünüyor. Oturma pozisyonu ve arka diz mesafesi gibi konularda ergonomik bir problem yaşanmıyor. Müzik sistemini kumanda etmeyi öğrenmek üç dakika sürüyor. BMW X3'ün arazi konusundaki en büyük kozu ise xDrive adı verilen yeni bir çekiş sistemi. Bu sistem çekiş gücünü gereken durumlarda çekişte kalan tek lastiğe bile yeterince iletebilmesini sağlıyor. Arazi şartlarındaki deneyimimizde sistemin dinamik güç dağılımı konusundaki başarısı hayli iyi idi. Kullandığım 3.0 litre değişken zamanlı kam mili uygulamasına (VANOS) sahip motor, özellikle titreşimsiz çalışması ile kullanıcıyı etkiliyor. X3, şehirde seyir halinde üst orta sınıfta hissetmeye alışık olduğumuz pürüzsüz sürüş keyfini yaşatabilen bir arazi aracı. 231 beygir gücündeki 6 silindirli motor, yaklaşık 2 ton ağırlığındaki bu küçük deve, spor bir hava katıyor. Motorun şanzımanla uyumu mükemmele yakın. Ara hızlanma değerleri otomobile çabuk ısınmamızı sağlıyor. 7.8 saniyede durur halden 100 km/s hıza ulaşabilen X3, performans tutkunlarını da hayalkırıklığına uğratmıyor.
RAHŞAN GÜLŞAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|