|
|
|
|
|
Makul fiyatlarla 4x4 keyfi sürün
|
|
Daihatsu Terios, küçük bir otomobil ile iri bir 4x4 arazi aracının özelliklerini iyi harmanlamış. Araç, makul fiyatlara dört çekerli almak isteyenlerin de kesesini fazla yormuyor.
*** Arazilerin ekonomik 4x4'ü
Daihatsu Terios, makul fiyatlarla performansı iyi bir arazi aracı almak isteyenleri tatmin edecek özelliklere sahip. Terios, minik bir otomobil ile iri bir dört çekerliyi harmanlamış.
Soğuk hava şartları, karda birçok insanın hayatının felce uğraması arazi aracı fenomenini yeniden canlandırdı. Çevremdeki insanların birçoğu otomobilini satıp ikinci el makul fiyatlara bir 4x4 almanın hayallerini kuruyor. İyi ama arazi aracına sahip olmak için ülkemiz normlarında ortalama gelir düzeyinin üzerinde olmak gerekiyor.Çünkü işiniz otomobilin parasını denkleştirmekle bitmiyor. Ağır vergiler, yüksek yakıt tüketimi ve pahalı parça handikapı ile hayatınız küçük çapta bir kabusa dönebiliyor.
İyi bir karışım İşte zaten tam bu noktada, bu haftanın otomobili olan küçük kahramanımız devreye giriyor. Daihatsu Terios'tan söz ediyorum. Minik otomobil özellikleri ile iri bir 4x4'ün özelliklerini harmanlamayı başaran bu şaşkın ördek yavrusu, her iki tarzın da özelliklerini başarı ile bünyesinde barındırıyor. Otomobilin dış görünüşü herkesin zevkine uyabilecek tarzda değil. Ancak genel çizgilere sahip olan şirinlik ve tabii bir de özelliklerine göre makul sayılabilecek fiyatı ile kendini sevdirmeyi başarıyor. Otomobilin yolcu kabini boyutları umduğunuzdan daha geniş. Arka tarafta uzun seyahatlerde insanı yormayacak kadar diz mesafesi bırakılmış. Göstergeler gece gündüz rahat okunuyor. Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon hiçbir pozisyonda göstergeleri perdelemiyor. Otomobilde iki ciddi ergonomi sorunu var. Bunlardan biri elektrikli camların kontrol düğmeleri. Gece aydınlatması olmayan düğmeleri gece sürüşleri sırasında bulmakta ciddi zorlanıyorsunuz. Üstelik düğmelerin tasarımı itibariyle pencere açıp kapatmak çok da kolay gerçekleşmiyor. İkincisi ise yüksek pedallar. Özellikle gaz pedalı o kadar yüksek ki, uzun mesafelerde ve ağır trafikte bir süre sonra sağ ayağınızı hissetmiyorsunuz.
Performansı tatmin edici Ancak tüm bu sorunlar otomobilin kabiliyetleri ve fiyatı düşünüldüğünde göz ardı edilebilecek türden. 85 beygir gücündeki 1.3 litre motor, yakıt ekonomisinden ödün vermiyor. Ancak ihtiyacınız olduğunda gerekli performansı da sağlıyor. Yani ekonomik olması eğlence katsayısının düşük olduğu anlamına gelmiyor. Küçük Terios'u, test ettiğim arazi araçlarını götürdüğüm Sapanca gölü yakınlarındaki Mahmudiye'ye götürdüm. Arazi performansı kesinlikle beklediğimin üzerinde idi. Özellikle süspansiyon sistemi zor koşullara çabucak adapte olarak beni şaşırttı. Sürekli dört çeker olması işleri daha da kolaylaştırıyor. Bu otomobili "Junior" arazi meraklılarına gönül rahatlığı ile tavsiye ederim...
Daihatsu Terios'un teknik özellikleri Motor Tipi: 16 subaplı, su soğutmalı Motor hacmi: 1298 cc. Motor gücü: 85 bg/ 6000 d dak. Max Tork: 120 nm. Şanzıman: 5 ileri/4 ileri Yakıt deposu 46 lt. Yakıt tüketimi 7.7/8.4 Ağırlık: 1055/1065 kg Fiyatı (Peşin) 29.9 milyar lira
|
|
|
|
|
|
|
|
|