|
|
|
|
Reklamlar çocukları Obez yapıyor
Uzmanlar uyarıyor! Çocuklara yönelik reklamlardaki artış, televizyon karşısında bilinçsizce yemek yiyen çocukların obeziteyle karşı karşıya kalmasına neden oluyor
Araştırmalar gösteriyor ki ekran karşısından ayrılmayan ve zamanının çoğunu oturarak geçiren çocukların, obeziteye yakalanma olasılıkları çok yüksek. Reklamlarda kullanılan yemeyi özendirici materyaller çocuklarda hızlı tüketme ve sürekli yeme alışkanlığını geliştiriyor. Ekran karşısında şuursuzca yemek yiyen çocuklar, devamlı kilo alıyor ve önemli sağlık sorunlarına yol açan obeziteyle daha küçük yaşta tanışıyorlar. Uzmanlar, obeziteyi önlemenin tek yolunun, çocukları ekran karşısından uzaklaştırabilecek değişik etkinliklere yönlendirmek olduğunu belirtiyor.
KAYGI VERİCİ Geçtiğimiz günlerde Başkent Okulları'nda "Reklamların çocuk tüketicileri" konusunda konferans veren Başkent Üniversitesi Öğretim Görevlisi Şükran Bilir Akpınar, çocuklarda televizyon bağımlılığının artmasının, çocuklara yönelik reklamların artışını da beraberinde getirdiğini, ayrıca reklamların karşısında bilinçsizce yemek yiyen çocukların obetizeyle karşı karşıya kaldığını söyledi. Çocukların televizyondaki reklamlardan etkilenmesinin kaygı verici olduğunu belirten Akpınar, "Çocuk, televizyon başında yeterince hareket etmediği ve biriken enerjisini harcayamadığı için devamlı kilo almakta bu da Obezite'ye yol açmaktadır. Özellikle 0 - 4 yaş çocuklarının reklamlar başlayınca yemek yemeye razı olduğu ve reklamlar bitinceye kadar şuursuzca yediği düşünülürse, bu sorunun önemi daha iyi anlaşılır" dedi.
DİL BECERİLERİ ZAYIF Çocuğun, arkadaşlarıyla ya da kendi başına oynayıp enerjisini boşaltacağı yerde televizyon karşısında saatlerce oturarak bu cihazlardan yayılan elektronlara maruz kaldığını ve vücudundaki statik elektrik yükünun arttığını vurgulayan Akpınar, şöyle devam etti: "Küçük yaştan itibaren televizyon izlemeye alışan çocuklarda gelişim bozuklukları daha belirgin ve ciddidir. Dil becerileri zayıftır, yeterli iletişim kuramazlar, gerçek dünyayı televizyondaki dünyayla eşdeğer algılarlar. Özellikle reklamlarda yaratılan fantezi aileler, ilişkiler, çocukların yaşadığı hoş mekanlar, çocukları yadsınamaz çelişkilerle karşı karşıya getirmekte ve mutsuzluklarına neden olmaktadır
|
|
|
|
|
|
|
|
|