Tunç Koman yıllarını kamyon ve otobüs üreten Man'a vermiş, Man'la birlikte Türkiye'nin otomotiv sanayiinde nereden nereye gelebildiğine tanıklık etmiş bir sanayici. Bir dönem kapısına kilit vurmak zorunda kalan Man, bugün milyonlarca dolarlık ihracat yapıyor, ürettiği kamyon ve otobüsleri Avrupa dahil dünyaya satıyor. Koman da Man'daki en mutlu anlarını, "Odamdan 2500 kişinin giriş çıkış yaptığını seyretmek müthiş bir duygu" sözleriyle anlatıyor. Bir akşam yemeği buluşması için Ankara'dan İstanbul'a gelen Tunç Koman ve Satış ve Pazarlama Direktörü Tuncay Bekiroğlu'ndan Man'ın son yıllardaki serüvenini dinledik. Doğrusu ben Türkiye'de ilk çekiciyi de ilk körüklü otobüsü de Man'ın yaptığını bilmiyordum ama tabii Haziran ayından beri Türkiye'de yollara çıkan Fortuna isimli otobüsün dünyanın en prestijli tasarım ödülü olan Reddot Award, best of the best'i (en iyinin iyisi) aldığını duymuştum. Türk mühendislerinin ve işçilerinin Ankara'daki Man fabrikasında harikalar yarattığı ortada. Türk ve Alman işbirliğinin de tabii ki. Eskiden Türkiye'de bir fabrikanın yurtdışındaki ana şirket tarafından 'üs' haline getirildiği açıklandığında büyük haber olur, günlerce konuşulurdu. Oysa şimdi öyle mi? Üs hikayeleri birbirini izliyor. Türk şirketleri yarattıkları katma değerle ve kaliteleriyle yurtdışındaki benzer fabrikaların önüne geçiyor. Bizlere de bu başarı öykülerini alkışlamaktan başka yapacak bir şey kalmıyor.