Hiperaktif çocuklara özel
MİLLİ Eğitim Bakanlığı, günümüzde sıkça görülen ve önemsenmediğinde çocuğun eğitim hayatında olumsuz etkiler yaratan hiperaktivite sorununa el attı. Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarına devam eden 3-18 yaş arasındaki, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların, okul hayatında problem yaşamamaları ve eğitimlerini doğru bir şekilde sürdürmeleri için başlatılan, "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite- Aşırı Hareketlilik Bozukluğu DEHB) Projesi" Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tamamlandı. Ankara, Adana, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Trabzon, Gaziantep, Edirne, Erzurum, Diyarbakır, Samsun ve Van olmak üzere toplam 14 ilde başlatılan projede, 104 rehber öğretmen ve psikolojik danışman, eğitim müdürlüğü özel eğitim şube müdürleri, okul öncesi ve ilköğretim müfettişleri ve ortaöğretim müfettişleri olmak üzere 146 kişi hiperaktivite konusunda eğitildi. Projeyle, dikkat eksikliği veya hiperaktif bozukluğu olan 3-18 yaş arasındaki çocukların, okullarında, toplumda ve çevrelerinde sorun yaşamadan eğitimlerini tamamlamaları hedefleniyor. Günümüzde dikkat sorunu ve hiperaktif bozukluk yaşayan öğrencilerin her sınıfta ortalama bir tane olduğunu, zekaları normal olduğu halde dikkatlerini toplayamadıkları için okullarında öğrenme güçlüğü çektiklerini söyleyen İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik Şube Müdürü Ülkü Beşkardeş, "Bu çocuklar çok zeki, geri zekalı veya yaramaz diye aileleri ve öğretmenleri tarafından dışlanıyor. Bu çocuklar için özel eğitim veren bir okul olmadığı için, öğretmenler ve aileler eğitilmeli. Yoksa bu çocuklar büyük sorunlar yaşar" dedi. İstanbul'da 490 çocuğa hiperaktivite bozukluğu tanısı konulduğunu belirten Beşkardeş, "Öğretmenlerin ve velilerin bu konuda bilinçlenmesi gerekiyor. Aksi takdirde, ileriki yaşlarda psikolojik sorunlar, depresyon, kaygı, başarı sağlayamama ve madde bağımlılığı gibi sorunlarla karşılaşılabilir" şeklinde konuştu.
Zeynep İŞMAN
|