kapat
21.03.2002
 GÜNAYDIN
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 İSTANBUL
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 SABAH
 FOTOMAÇ
 GÜNAYDIN
 ŞAMDAN
 CİNSELLİK
 EMİNE BEDER
 SABAH PAZAR
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

3 yıllık sigorta savaşını 5.5 milyon dolar çözdü

Öğrendiğime göre, Türkiye'de bugüne kadar en yüksek kâr kaybı hasar ödemesi Kibar Holding ve Koreliler'in yarı yarıya ortak olduğu Hyundai Assan'a yapılmış. Yapı Kredi ve Garanti Sigorta'nın müşterek sigortaladığı Hyundai Assan'ın sigorta kavgası 3 yıldır sürüyordu ve taraflar sorunu konuşarak çözemeyince mahkeme yolunu seçmişlerdi.

Sonunda Kibar Grubu, poliçelerden biri için 5.5 milyon dolara 'olur' vermiş. Garanti Sigorta Genel Müdürü Erhan Tunçay'la yaptığım sohbetten öğrendiğime göre, kâr kaybının zararı konusundaki ödeme çözülmüş ancak öteki poliçe, yani fiziki hasar konusundaki anlaşmazlık hala mahkeme sürecinde.

Kâr kaybına sigorta
Kibar Holding'in patronu Ali Kibar, 3 yıl önce İzmit'teki deprem felaketinde hasar gören Hyundai Assan Fabrikası'nın hem fiziki hasar hem de kâr kaybı için iki ayrı poliçe yaptırmıştı. Şirketi, Yapı Kredi ve Garanti Sigorta müşterek sigortalamış ve sonra da sigorta riskini yurtdışına satmışlardı.

Deprem sonrası Hyundai otomobillerinin üretildiği fabrika zarar görmüş ve bir süre kapalı kalmıştı. Ama Ali Kibar'ın içi rahattı. Ne de olsa fabrikanın iki ayrı sigorta poliçesi vardı.

18 milyon $ istedi
Kibar, o günlerde PriceWaterhouse'a zararı tespit ettirmiş, mahkemeden de bilirkişi raporu çıkârtmıştı. Buna göre, Hyundai'nin 7.8 milyon dolarlık fiziki hasarı vardı. Ayrıca o dönemde yeni bir modelin üretimine geçme hazırlığındayken deprem yüzünden proje iptal olmuştu. Üstelik de üretim durmuştu. Bu nedenle de 9.8 milyon dolarlık kâr kaybı zararları oluşmuştu.

Sigorta şirketleri de boş durmamış, yurtdışından gelen uzmanlarına araştırma yaptırmış ve sonuç olarak fiziki hasarın, Hyundai'nin altına imza attığı muafiyet rakamının altında kaldığı için herhangi bir ödeme yapmayacaklarını açıklamış, kâr kaybı için ise pazarlıklara girişmişlerdi.

Görünen o ki, Ali Kibar, kâr kaybı zararı için 10 milyon dolar istemiş ancak 5.5 milyon dolara razı olmuş. Merak edenler için söyleyelim. Hyundai Assan'ın, kâr kaybı sigortası için ödediği toplam prim miktarı 18 bin 862 dolar.

Kimse başına böyle bir felaket gelsin istemez ama sigorta bilincinin önemi, bu örnekle de açıkça ortaya çıkmıyor mu?

İş dünyasında kâr kaybı sigortasından bihaber çok işadamı olduğuna eminim ama felaketlerin kapıyı ne zaman çalacağı hiç belli olmuyor. Tabii sigortadan tahsilatı vaktinde yapmak da önemli. Ama anladığım kadarıyla bu işlerde taraflar kolayca anlaşamıyor. Her şeye rağmen, otomobil satışlarında yaprağın kımıldamadığı şu günlerde, Hyundai'nin kasasına giren 5.5 milyon doların çok işe yarayacağına eminim.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır