kapat
06.02.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Takımı değil, markayı satıyor

Galatasaray borsa yatırımcısının karşısına futbol kimliği ile değil, markası ile çıkıyor. Bu markanın talibi de çok fazla
Şubat ortasında talep toplama yöntemiyle yüzde 16'sını halka açmaya hazırlanan Galatasaray, yatırımcısının karşısına, "futbol kulübü" olarak değil, reklam gelirleri ağırlıklı bir ticari şirket olarak çıkacak. Bir hissesinin bedeli yaklaşık 86-87 bin lira civarında olması beklenen Galatasaray bugünlerde yurtdışında gördüğü yoğun ilginin sarhoşluğunu yaşıyor. Galatasaray Spor Kulübü As Başkanı ve aynı zamanda halka arz edilecek olan Galatasaray Sportif AŞ'nin Yönetim Kurulu Üyesi Yiğit Şardan, başta Amerika ve İngiltere olmak üzere yurtdışındaki büyük fonların yoğun ilgisi ile karşılaştıklarını ifade ederek, "Halka arz edilecek miktarın yüzde 50'sini yurtdışı fonlarına satmayı planlıyorduk. Ancak gördüğümüz yoğun ilgi bu rakamı yüzde 65'e çekmemize neden oldu" dedi. Rekor talep beklediklerini kaydeden Şardan'a göre bu rakam belki de 1'e 6'ya kadar ulaşabilecek. Galatasaray'ın, dünyanın tanınmış markalarından biri olduğunu söyleyen Şardan, halka açılacak şirketi şöyle özetliyor:

RAKİP COCA-COLA
"Kârlılığı yüksek, kurumlar vergisinden muaf, uluslararası UFA Şirketi'nce yönetilen Mayıs 2001 itibari ile 22.3 trilyon lira kârda olan, Galatasaray'ın bütün yayın, reklam, sponsorluk ve isim hakkı gelirlerine sahip bir şirket"

Kendisi de koyu bir Cimbom taraftarı olan şirketin Genel Müdürü Ebru Köksal da dünyada halka açık spor şirketleri ile farklı bir kulvarda yarıştıklarını söylüyor. Köksal, "Bizim rakibimiz Beşiktaş ya da Mancester United değil. Bizim rakibimiz Coca-Cola, BMW, Mercedes. Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de bu üç markadan sonra gelen dördüncü büyük marka Galatasaray. Biz futbol kulubünü değil Galatasaray'ın ticari faaliyetlerini yürüten şirketi halka arz ediyoruz"diyor.

Galatasaray markalı ürün çeşitlerini artırdıklarını ve aralık ayından itibaren de yurtiçi ve yurtdışında satışların başladığını kaydeden Genel Müdür Köksal, yaklaşık 20 milyon taraftarları bulunduğunu belirterek, "Rakamlara baktığımızda biz bir taraftarımıza halen 10 centlik bir ürün bile satmamışız. Eğer bu rakamı 3-5 yılda 50 cente çıkarsak sadece bu 10 milyon dolarlık gelir demek" dedi.

STADYUMA REKLAM
Galatasaray'ın tüm yayın ve reklam haklarını elinde bulunduran şirketin önündeki projelerden biri de Ali Sami Yen Stadyumu'nun yanına bir sponsor koymak. Şirket bu konuda oldukça ince eleyip sık dokuyor. Bu yıl 26 milyon dolar kâr elde etmeyi planlayan şirket halka arzdan gelecek olan para borcunun14 milyon dolarlık kısmını daha kapatacak. Şirkete biçilen piyasa değeri ise 120-140 milyon dolar.

Bali'de bir Galatasaraylı
galatasaray'In bir dünya markası olduğunu söyleyen Asbaşkan Yiğit Şardan buna örnek olarak Bali'de bizzat yaşadığı bir olayı keyifle anlatıyor: "Gece saaat 24.00'te otelin lokantasında yemek yiyorduk. Türk olduğumuzu öğrenen garsonun ilk sözü, 'Galatasaray-Milan maçı ne heyecanlıydı değil mi?' oldu. Sonrada bana sordu: "Siz Cimbomlu musunuz?"

Hacer GEMİCİ



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır