Rusya'nın Efes'i
Efes Pilsen 145 milyonluk Rusya'da dev rakiplerine karşı büyük bir mücadele veriyor. Jokeri ise BLUES
Birayı, Blues ile sevdirmeyi amaçlayan Efes Pilsen'in Türkiye'deki seri konserleri üç yıldır yurtdışında da yapılıyordu.
"Efes Pilsener Blues Festivalleri" nden sonuncusu 7 Kasım'da, Rusya'nın kültür ve sanat şehri olarak bilinen St. Petersburg'daydı.
7 Kasım gecesi babaları gibi "Votka bağımlısı" olmak istemeyen ve tepkisel olarak "Bira"ya yönelen Rus gençleri, konser salonunu tıka basa doldurdu.
Efes'in lezzetini, müthiş bir konserle bir kez daha tadan Rus gençleri mutluydu. Bir Türk firmasının, büyük bir pazardaki, bu büyük mücadelesi biz basın mensuplarının da mutluluğu oldu.
EFES'İN RUSYA MACERASI
Efes İçecek Gurubu'nun Rusya pazarındaki macerası Kasım 1997'de başladı. Moskova'daki üretim tesisleri inşaatı bu tarihten sadece 2 yıl sonra bitirilip lisanslı olarak üretime geçildi.
Yüzölçümü, Türkiye'nin 20 katı büyüklüğünde olan 145 milyon nüfuslu Rusya, birçok yabancı markaların da iştahını kabartıyordu.
Büyük bir rekabete sahne olan Moskova pazarında, Efes Pilsen kısa sürede kendi segmentinde birinciliğe oturdu. Yerel pazarın beklentilerini dikkate alan Efes, Stary Melnik (İhtiyar Değirmenci) adı ile bir de Rus markası üretti. Stary Melnik, Rus birası Baltika'nın en büyük rakibi oldu...
Efes'in rakipleri ise Tuborg, Miller, Holsten, Lowenbrau, Staropramen ve Gosser gibi ünlü markalardı. Efes, lezzeti, kalitesi, marketing başarısı ve arkasına aldığı Blues rüzgarı ile, sanırım 17 milyon kilometrekarelik bu ülkeyi kısa sürede fethedecektir.
N. Aydoğan Kaçıra
|