
Ekonomi reklamla canlanacak
Reklamverenler, reklam tarifelerinde dolar yerine TL'ye geçen SABAH'a destek verdi
Ekonomik kriz nedeniyle önünü görmekte zorlanan reel sektör temsilcileri SABAH'ın reklam tarifelerinde yaptığı değişikliği olumlu karşıladı. TL'ye geçiş kampanyası başlatan Sabah Gazetesi, reklam ajanslarından sonra reklamverenleri de gazetede buluşturdu.
Buluşmada, Medi Grup Genel Müdürü Ayşe Sarıoğlu Erman şunları söyledi: "Reklam bir yatırım. Hem de uzun soluklu bir yatırım. Kriz dönemleri markaların pazar payını artırması için iyi bir fırsat. Reklam veren markalar müşteri sadakatini artırır, marka değerini güçlendirir. Kriz dönemini iyi değerlendiremeyen markalar ise zaman kaybedecek. Bu firmalar kaybettiklerini kazanmak için daha fazla reklam yatırımı yapacak. Biz SABAH olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yeni uygulama ile reklamverinin önünü açıyoruz. Ayrıca reklam sektöründe uygulanan KDV'nin indirilmesi, RTÜK payı ve basın ilan kurumu kesintilerinin azaltılması için sektörün dile getirdiği önerilerin de arkasında durmalıyız."
Reklamverenler Derneği Başkanı Caner Tunaman da SABAH'ın yeni uygulamasını överek şunları dile getirdi: "Firmalar fiyat ve zam politikalarını dolarla yapmıyor. Yurtdışından gelen hammadde dışında bütün girdiler TL. Bu kampanya reklamverenin düzgün ve gerçekçi bütçe yapmasına yarayacak. 5-6 yıldır her fırsatta reklam fiyatlarının TL olmasını savundum. SABAH'ın desteği umarım bu işin yolunu açar. Reklamın önünün kesilmesi tüketimin daha da düşmesi demek. Para harcayan kesim azalıyor. Reklamverenin bu kesimi canlandırmak için reklama asılması gerek."
|