kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Atilla Dorsay'ın favori sekizlisi

13.03.2009
Atilla Dorsay'a sinema sanatının son 70 yılında, 1930'lardan 2000'lere en sevdiği sekiz filmi sorduk... O da 1939'da dünyaya gelmi. bir sinema â.ığı olarak, hayatının farklı dönemlerinde hayranlık duyduğu, desteklediği, sevdiği filmleri sıraladı

1930'lar:
MODERN ZAMANLAR (MODERN TIMES), CHARLIE CHAPLIN (1936)

1940'lar:
YURTTAŞ KANE (CITIZEN KANE), ORSON WELLES (1941)
Sinemanın anlatım olanaklarına getirdiği muazzam yenilikler ve bir anlamda modern sinemanın babası olduğu için.

1950'ler:
ÖLÜM KORKUSU (VERTIGO), ALFRED HITCHCOCK (1958)
Yalnızca ustanın en tipik gerilim ögelerini taşıdığı için değil, ayni zamanda sinemanın en güzel aşk öykülerinden biri olduğu için.

1960'lar:
CİNAYETİ GÖRDÜM (BLOW UP), MICHELANGELO ANTONIONI (1966)


1970'ler:
BABA VE BABA 2, (THE GODFATHER, THE GODFATHER PART II), FRANCIS FORD COPPOLA (1972-1974)
Sinema tarihinin en ünlü gangster filmleri olmakla kalmayıp, tokat gibi çarpan bir şiddetle süzülmüş bir romantizmi kaynaştırmadaki eşsiz başarıları için.

1980'ler:
RAN, AKIRA KUROSAWA (1985)
Japon ustasının tam bir olgunluk ürünü olduğu ve son derece farklı bir kültürü evrensel düzeyde en iyi biçimde temsil ettiği için.

1990'lar:
DALGALARI AŞMAK (BREAKING THE WAVES), LARS VON TRIER (1996)
Danimarkalı yönetmenin alabildiğine kişisel uslubu ve içerdiği görkemli, yürekten silinmeyen hüzün duygusu nedeniyle.

2000'ler:
MULHOLLAND DRIVE, DAVID LYNCH, (2001)
İçerdiği gerçek-üstücü ve 'absürd' ögeleri çağdaş bir Beckett veya Ionesco (Marquez de eklenebilir) ustalığıyla hikâyenin yapısına katmadaki cüretkâr ve Bunuel'vari ustalığı için.
Haberin fotoğrafları