kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Hızlı treni sevmeyen de çıktı!

Giriş Saati : 14.03.2009 12:09
Güncelleme : 14.03.2009 17:20
Yeni Haber
Financial Times, yüksek hızlı trenin Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı Eskişehir seferini konu alan haberinde, AB fonuyla Türkiye için altyapı raporu hazırlayan Rainer Müller'in "Türkiye'deki hızlı tren için öngörülen yolcu sayısı az, tren döşeme maliyeti yüksek" saptamasına yer verdi.

ORİENT EKSPES'TEN BU YANA DEĞİŞTİ

Delphine Strauss'un Eskişehir kaynaklı haberinde yeni hızlı trenin görkemli bir törenle yola çıktığı belirtilirken yaşananların "Orient Ekspres"in şaşaalı günlerinden bu yana bir şeylerin değiştiğini gösterdiği belirtildi.

Hızlı tren tamamlandığında Ankara ve İstanbul arasında uçağa alternatif olacağı kaydedilen yazıda, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ilk seyahatinde mikrofonu eline alıp kilometreleri gururla "250, 252" şeklinde sayması anlatıldı. Hattın seçimlere iki hafta kala açıldığı kaydedilen haberde, yapımı teknik olarak daha fazla beceri isteyen İstanbul hattının tamamlanmasının iki yıl alacağı belirtildi. İzmir'i Gürcistan'a bağlayacak daha büyük bir yüksek hızlı tren ağının artan ulaşım talebine etkin bir ekonomik yanıttan çok büyük bir politik jest olacağı kaydedilen haberde, Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk'un "2023'e kadar Londra'yı Beijing'e bağlayacağız" sözlerine yer verildi. Haberde şöyle denildi:

HIZLI TRENE ELEŞTİRİ

"Ancak ülkenin altyapı gereksinimleri üzerine AB tarafından fonlanan bir raporun yazarı olan Rainer Müller, Türkiye için "yüksek hızlı demiryolu belirsiz bir konudur' dedi. Müller çok düşük olan yolcu sayılarına ve dağlık bölgelerde ray döşemenin yüksek maliyetine değindi. TINA Vienna Transport Strategies'in saptamasına göre, Hükümet finansman sağlar ve 'planladığı' tüm projeleri tamamlarsa demiryolu kullanımı 2020 yılında, 2004'teki düzeyinin iki katına çıkabilir. Ancak o zaman bile bu oran seyahatlerin yüzde 4.1'ine karşılık gelir.

Sadece başlamış ve finansmanı sağlanmış projeler hesaba katıldığında seyahatlerde demiryolunun payı gerçekte 2020'ye kadar yüzde 2.2'ye düşecek, otomobil, hava taşıtı ve en kalabalık kamu taşıma seçeneği olan otobüslerle seyahat daha hızlı büyüyecektir."

FT haberinde 2004'te felaketle sonuçlanan ve eleştirilerin "Trene bakan inekler" afişiyle karşılandığı ilk hızlı tren deneyimini de anımsattı.