kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
1 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
İNGİLTERE En çok ziyaret edilen müzelerden British Museum'un ziyaretçi oranı 2008'de bir önceki yıla göre yüzde 9.5 oranında artış gösterdi. Müzeyi 6 milyona yakın kişi gezdi.

İngiliz halk günü, ABD'li indirim kuponu peşinde

28.02.2009
Alım gücü azalan İngilizler alışveriş merkezleri yerine daha ucuz olan müze ve tarihi mekânlara akın etti. ABD'liler ise çareyi müşteri indirim kuponlarında buldu..
Dünya genelinde yaşanan ekonomik krizin alım gücünün azalması İngilizleri daha fazla sanatsever yaptı. Sosyal etkinliklerin ücretsiz olduğu günlerde dışarı çıkmaya başlayan İngilizler 2008'de bir önceki yıla oranla müzeleri ve tarihi yerleri daha fazla ziyaret etti. Guardian gazetesine göre bunun başlıca nedeni bu tip yerlerin hem normal zamanlarda, hem de halk günlerinde herhangi bir alışveriş merkezinden daha ucuz olması. Geçen yıl ziyaretçi sayısını 2007'ye göre yüzde 9.5 artıran British Museum'u 6 milyona yakın kişi gezdi. İngiliz Ziyaretçi Davranışları Birliği Direktörü Robin Broke "İngiltere'nin derin bir durgunluk içinde olması bizi üzüyor. Ancak krizde ülke turizmi yerli turist açısından güzel günler geçiriyor. İnsanlar yurt dışına çıkmaktansa tatillerini ülkede geçiriyor" dedi.

ALIŞVERİŞE TEŞVİK
Alışverişten vazgeçmeyen ABD'liler ise çareyi indirim kuponlarında buldu. Başta gıda olmak üzere perakende sektöründeki pek çok firma satışlarını artırmak için çeşitli indirim kuponları dağıtırken, anketler müşteri ilgisinin kuponlara her geçen gün arttığını gösterdi. Reklam Pazarlama Kurumu'nun yaptığı ankete göre indirim kuponu kullanan ABD'lilerin oranı yüzde 89'dan yüzde 94'e çıktı. Florida'da bulunan Valpak şirketi yetkilileri tasarrufa karşı halkın duyarlılığının arttığını belirterek her yıl 45 milyon eve indirim kuponları postaladıklarını ve indirim kuponlarını kullanımda yüzde 10'luk bir artış gözlediği bildirildi. ABD ekonomisinin parladığı 90'lı yıllarda halkın kupona ilgisinin düştüğünü hatırlatan Kupon Konseyi Başkanı Charles Brown, kriz nedeniyle kuponlara talebin 2009'da da artacağını savundu.
Haberin fotoğrafları