kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
24 Şubat 2009, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Davos krizi fırsata çevrilecek

ANKA
Giriş Saati : 24.02.2009 09:55
Güncelleme : 24.02.2009 17:33
Yeni Haber
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Davos çıkışının, Arap ülkelerinin Türkiye'ye olan sempatisini artırdığı düşüncesiyle, bu ülkelere kültür çıkarması yapacak.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Davos çıkışının Arap turistleri tatil için Türkiye'ye yönlendirmesini fırsat bilen Kültür ve Turizm Bakanlığı harekete geçti. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı yaptığı açıklamada, Türkiye'nin 2008'den başarılı bir şekilde çıktığını, Türkiye'nin turist sayısında ve gelirlerinde dünya ortalamasının üzerinde olduğunu hatırlatarak, "Bunu korumak için 2009'da çok iyi çalışmamız gerektiğini anlıyoruz. Bu anlamda reklam kampanyamıza hızlı bir şekilde başladık. Görsellerimizde bu sene daha çok kültürel varlıklarımıza yer vermeye başladık" dedi.

Özellikle Davos zirvesinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın tavrından sonra, Arap ülkelerinde ve Ortadoğu pazarında Türkiye'ye ciddi bir sempati oluştuğunu ifade eden Taşbaşı, ""Bunu nasıl ziyaretçiye dönüştürürüz?' düşüncesinden hareketle Arap ülkelerinde birtakım çalışmalar başlattık. Nisan ayına kadar bu işi yapacağız ve oradan gelen ziyaretçi sayısını ikiye katlamayı düşünüyoruz. Bu amaca yönelik İran, Suudi Arabistan, Dubai, Ürdün ve Suriye olmak üzere 5 destinasyon belirledik" dedi.

"ÜST DÜZEYE DEĞİL, HALKA HİTAP EDECEĞİZ"

Arap ülkelerindeki tanıtım kampanyalarında, başta Anadolu Ateşi gibi, müzikli sahne sanatlarına, Mehter Takımı gibi kültürel öğelere ağırlık vereceklerini söyleyen Taşbaşı, şu bilgileri verdi:

"Kalabalık, üst düzey değil halka hitap eden her türlü kültürel ve sanatsal etkinlik düzenleyeceğiz. Örneğin Nisan ayında Tahran'da düzenlenecek kitap fuarına da katılacağız. Böyle bir dizi o ülkelerde, topluma yaygın yeni kültürel ve turistik atılımlar gerçekleştireceğiz. Bu tanıtım projelerini en geç Nisan ayına kadar gerçekleştirmiş olacağız. Çünkü Araplar Türkiye'ye Mayıs ayından sonra gelmeye başlıyor. Kendi ülkeleri sıcak olduğu için, Türkiye iklimini daha serin buluyorlar. Bu anlamda Araplar Türkiye'ye, deniz, kum, güneşten öte daha çok kültürel varlıkları görmeye geliyorlar. Bu nedenle Nisan ayına kadar Türkiye'yi tanıtıp, Mayıs itibariyle ülkemize gelmelerini hedefliyoruz."